send SMS med AT+ kommandoer fra PC
Fra : jones_net

Dato : 10-05-07 10:29

Hejsa

Jeg har en SE P800 sat til via kablet dock på com3, og jeg har forbindelse
til den via Putty.
Jeg vil gerne kunne sende en SMS via terminalen, men det virker ikke...

Indtil videre er tlf. sat i modem tilstand, og jeg kan fint få den til at
ringe op via atd121345678; kommandoen
Hvis jeg tager den kablede forbindelse i PC Connect tilstand, så får jeg
intet fornuftigt ud af en terminal session mod tlf. Så den del ser ud til at
være rigtig.
Jeg kan se på terminalen, når der bliver ringet til tlf. - så skriver den
RING. Hvis jeg sætter at+crc=1 så kan jeg se at der ringes op til tlf. med
svaret: +cring: voice - altså kan jeg også ændre settings.

men hver gang jeg vil have gang i en SMS, så får jeg ikke andet end ERROR
som svar.
at+csca=40390999 giver ERROR
at+cmgf=1 giver ERROR
at+cmgs="12345678" giver ERROR og jeg kommer aldrig ind i text skrivnings
tilstanden

Kan nogen bringe lys i sagen, eller evt. forslå andre fora, som er gode at
henvende sig i? Jeg er normalt ikke tlf. orienteret... mere mod servere...

/J

Fra : Kim

Dato : 11-05-07 00:37

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til den via Putty.
> Jeg vil gerne kunne sende en SMS via terminalen, men det virker ikke...

Tror ikke der så mange gamle "modem-nørder" her. Du skal nok
over i netværksgrupperne for at finde folk der har styr på AT-kommandoer,
selv om det er lidt OT dér. Jeg ville vove pelsen

Mvh, Kim