Doors igen
Fra : Du1

Dato : 04-05-07 03:52

Nu DR viste den koncert med Doors som de optog i DR's eget studie.
DR skal til fremover at vise genudsendelser af gamle programmer, og jeg
forestiller mig at DR har et helt arsenal af koncerter dé kunne vise.
Hvis man har set med i Musikprogrammet siger det sig selv.
F.eks Nirvana, Roskilde
Sex Pistols Daddy's Dancehall 77
Iggy Pop København 76
Before Saltlageret(?)
Ja jeg kunne blive ved.

Men hvorfor har DR ikke vist flere koncerter før og må de overhovedet det?
Jeg tænker på rettigheder til sangene.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-07 17:43

Du1 skrev:

> [...]
>
> Men hvorfor har DR ikke vist flere koncerter før og må de
> overhovedet det? Jeg tænker på rettigheder til sangene.

Det er dog set, at gamle koncerter er blevet vist. DR viste mange af
deres gamle programmer i den udsendelsesrække, der hed "Gyldne timer",
f.eks. Tom Lehrer, Charles Aznavour, Dexter Gordon og Johnny Cash.

Jeg ved ikke meget om rettigheder, men jeg har svært ved at forestille
mig, at det ligefrem skulle være umuligt for DR at genudsende bestemte
koncerter.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Du1

Dato : 06-05-07 06:35

"Peter Brandt Nielsen" skrev

> [...]

> Jeg ved ikke meget om rettigheder, men jeg har svært ved at forestille
> mig, at det ligefrem skulle være umuligt for DR at genudsende bestemte

Det må man så håbe på. Håber bare ikke vi skal til at se på gamle
fodboldkampe....igen.:)
Men nu _skal_ DR ihvertfald til at sende gamle programmer og genudsendelser,
så hvorfor ikke dele ud af "skatten".

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-07 21:27

Du1 skrev:

> Men nu _skal_ DR ihvertfald til at sende gamle programmer og
> genudsendelser, så hvorfor ikke dele ud af "skatten".

Altså på grund af besparelserne? Ja, det er da en måde at spare på.

Men derudover har man jo snakket om at indføre åbne arkiver på nettet,
som bl.a. svensk tv er noget længere fremme med. Men det koster
selvfølgelig også penge, så det kan jo være, det bliver udskudt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Du1

Dato : 12-05-07 06:45

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså på grund af besparelserne? Ja, det er da en måde at spare på.

Ja, det blev nævnt i Deadline en aften.

> Men derudover har man jo snakket om at indføre åbne arkiver på nettet, som
> bl.a. svensk tv er noget længere fremme med. Men det koster selvfølgelig
> også penge, så det kan jo være, det bliver udskudt.

Højst sansynligt.

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 16-05-07 15:55

mht. DR arkiv på nettet:
http://politiken.dk/kultur/article285700.ece

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-05-07 06:25

"Du1" <delete@this> skrev i en meddelelse

> Before Saltlageret(?)

ohh det kunne ellers være godt - han lever i øvrigt endnu frittz

Fra : Du1

Dato : 12-05-07 06:34

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Du1" <delete@this> skrev i en meddelelse

> ohh det kunne ellers være godt - han lever i øvrigt endnu frittz

Ja da. Og han synger jo igen i Mental Midget.
Og det er jætta bra!