Volvo motor
Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-07 09:18

Hej.
Der var/er een af motorerne fra Volvos 2000 serie, der havde/har problemer med akslen til gearet.
Manglende smøring, der ødelagde "strålerne".
Jeg kan bare ikke huske, og heller ikke finde nogen steder, hvad det var for en model?

En af ´mine unger har set sig lun på en båd med en 2000serie motor, og man vil jo gerne undgå en fejlbefængt motor.

Men mon ikke een i gruppen har en bedre hukommelse end mig, og kan hjælpe

MVH
Egon

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 12-05-07 14:17

Hej Egon,

Emnet var oppe omkring årsskiftet 2005 - 2006.
Det drejer sig om serierne 2001, 2002 og 2003 hvor Volvo har
glemt at montere dæmperplader på de sidst fremstillede
serienumre.

Mvh/Harding

Fra : Egon Stich

Dato : 13-05-07 11:33

"Harding E. Larsen (slet GKH0N)" <harding@GKH0Nlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:11789761140.343818882961212@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Det drejer sig om serierne 2001, 2002 og 2003 hvor Volvo har
> glemt at montere dæmperplader på de sidst fremstillede

Takker

MVH
Egon

Fra : SørenH

Dato : 13-05-07 13:13

Hej Egon
Fik det ordnet for et par år siden på min 2003:
"Ændringssæt ny type, kr. 1425,- plus moms"
- og jeg regner med at ca 4 af de 6½ time der løb på regningen var til
denne operation.
Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 13-05-07 20:39

"Harding E. Larsen (slet GKH0N)" <harding@GKH0Nlarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:11789761140.343818882961212@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 13-05-07 20:44

Du mener på de *først* fremstillede motorer. Jeg har skille-serienummeret
liggende et sted, men regn med at den har "svagheden" da 80% af dem er lavet
på den mindre gode måde.

Jeg mener iøvrigt rygtet er noget overdrevet. Man skal bruge newsgroups og
google for at finde folk der er blevet ramt af det. Jeg har ikke kunne finde
en eneste i min havn der har haft problemer med det. Derimod kan man finde
en masse der har andre problemer med deres motorer.

Selv har jeg haft både en VP2001 og en VP2002 uden problemer.

Jeg synes det er superfint at få det ændret når man alligevel (som Søren)
har motor og s-drev skilt. Det vil jeg selv få gjort når jeg skal have
skiftet bælg. Men det skal altså ikke være en grund til ikke at købe en båd.
Der skal være andre vigtigere argumenter.

Bjarke

Fra : Egon Stich

Dato : 14-05-07 12:32

Takker for de fine indput