Netbutikker
Fra : Steen Andreasen

Dato : 08-05-07 16:42

Hej

Jeg har tit behov for at købe bådtilbehør over nettet. Har indtil nu
benyttet netbåd.com. De er undertiden billige og hurtige, men deres
sortiment er ikke så stort. Har I nogle gode links?

mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 17:19

www.shipshop.dk har et ganske bredt udvalg ... om de er billige ved jeg
ikke ...

Der er en forbløffende ensartethed i prisdannelsen i branchen for
bådudstyr ... ;o/ ... det lugter lidt af "aftalt spil" med kataloger
osv. ...

Men jeg sætter nu stor pris på min lokale bådudstyrsforretning - bredt
sortiment og god service ... og så ligger den fem minutters gang fra min
bådplads - og det er meget værd ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Steen Andreasen

Dato : 08-05-07 18:20

Du har helt ret i at ensartetheden i priserne er forbløffende. Lige nu er
jeg ved at købe line til fortøjninger, og priserne er fuldstændig ens i
samtlige de kataloger, jeg har checket. Prisen er også den samme hos
shipshop.dk. Den sikreste måde at komme disse prisaftaler til livs er at
støtte de butikker, der bryder med disse spilleregler.

I øvrigt sætter jeg også stor pris på min lokale butik, hvor jeg får en god
og kompetent behandling. Men alt har en pris, og hvis min lokale forhandler
er væsentlige dyrere end konkurrenterne har jeg ingen skrupler over at
shoppe andre steder.

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 18:43

"Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> wrote in message
> Du har helt ret i at ensartetheden i priserne er forbløffende.

KLIP
Ja i DK er de fleste tilbehørsbutikker "bundet" af vejledende priser, jeg
kender til et eksempel, hvor en mindre forhandlere pludselig ikke kunne få
varer, fordi han p.g.a lave lejer m.v. kunne sælge ca. 10-20% billigere end
de store med forgyldte dørhåndtag. De klagede til grossisten
Han fandt alternative leverandører i udlandet, han gad ikke tage kampen op
gennem systemet

Men søg lidt på nettet, sammenlign evt. med:
http://www.hjertmans.se/
www.ebay.com
www.ebay.de
afhængig af hvilket sprog du mestre
--
Møller
"Bag enhver mand står der en kvinde med himmelvendte øjne"

Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-05-07 19:41

> [...]

> jeg ved at købe line til fortøjninger, og priserne er fuldstændig ens i
> samtlige de kataloger, jeg har checket. Prisen er også den samme hos

Hej

Jeg ved ikke hvor stort skiv du har, men nogle ALDI butikker har 40m blød
fortøjningsline i 12mm til kun 89,-kr.
Jeg har købt en rulle og det er fejlfrit!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 08-05-07 23:36

Ja det er trist at den fri konkurrence er gået fløjten, med de store
karteller.
Men min erfaring siger mig at man godt kan prutte om prisen hos de små
lokale på havnen, hvor det kniber gevaldigt hos de store.
Derfor køber jeg "småtingene" hos den lokale.

Men når man så er ude i kategorien "investering". Så beder de selv om, at
man benytter sig af det frie marked inden for EU.
Det er en dårlig undskyldning, at varen er dyrere pga. den danske
reklamationsret. For den får du også i resten af EU.
Så hvis de ikke kan matche prisen inkl.. fragt & gebyr, inden for et
rimeligt beløb, så handler jeg konsekvent over nettet.

De enkelte båd-netbutikker der er billige, benytter sig med sikkerhed også
af parallel import.
Nogen har også fundet ud af at det er meget billigere at købe skruer, bolte
og spændebånd osv. hos feks. LMG, end hos den store "skibs-grossist"

Jeg vil næsten sige, at det eneste jeg ikke har købt over nettet, er Fruen i
huset (selvom at en Bornholm'er vel også er en slags import)

Mvh
Leon

Fra : BoA

Dato : 09-05-07 10:35

> [...]
> Nogen har også fundet ud af at det er meget billigere at købe skruer, bolte
> og spændebånd osv. hos feks. LMG, end hos den store "skibs-grossist"

Hej Leon - kunne du ikke give et link
eller lign. til det "LMG" som du
omtaler. Jeg mangler en del rustfast til
min gamle Luna 25 og det er ikke til at
få her hvor jeg bor ude på landet.

med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 09-05-07 11:13

> Hej Leon - kunne du ikke give et link eller lign. til det "LMG" som du
> omtaler. Jeg mangler en del rustfast til min gamle Luna 25 og det er ikke
> til at få her hvor jeg bor ude på landet.

Private kan desværre ikke købe hos Lemvigh-Müller www.lmg.dk
Og ofte skal man købe en hvis mængde

-Leon

Fra : BoA

Dato : 10-05-07 08:38

Leon Hulstroem skrev:

> Private kan desværre ikke købe hos Lemvigh-Müller www.lmg.dk
> Og ofte skal man købe en hvis mængde
>
> -Leon

Takker alligevel Leon. Jeg kender vist
nogen i metalindustrien, så det kan
måske lade sig gøre ad den vej.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 09-05-07 21:19

På ebay tyskland har jeg fundet en del forhandlere og selv med fragt er det
ofte billigere end herhjemme, især maler produkter, også andre ting, jeg har
f.eks lige købt et komplet teleflex styresystem til en Uttern 560MR for
1220kr incl. fragt.