Hvordan finder jeg vandlinien?
Fra : Kim Gomez

Dato : 08-05-07 07:20

Hej NG

Da jeg rykkede det gamle glasfiber af min træbåd for at lægge nyt på, glemte
jeg klaptorsk at markere hvor vandlinien var.

Og nu det store spørgsmål: Hvordan pokker finder jeg ud af hvor jeg skal
male bundmaling op til???

Alle gode råd vil blive seriøst overvejet ) Meget endda.

På forhånd tak

mvh

Kim Gomez

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-05-07 16:41

Det nemmeste er vel at sætte båden i vandet, så ved du helt præcist hvor
vandlinien er

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-05-07 23:00

Kim Gomez skrev:
> [...]
> male bundmaling op til???
>
> Alle gode råd vil blive seriøst overvejet ) Meget endda.

Der findes vel byggetegninger af båden et sted.
- indrømmet, kender ikke bådens alder.
Der må være mærket af hvor vandlinien er.
Hvis du kan finde dem burde det være en smal sag at få den malet korrekt.
Nye både har jo også en vandlinie markeret omend de ikke har været i
vandet endnu!

Christian

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 09-05-07 18:47

Hvis du har linietegninger og vægte for dit skib skal jeg gerne beregne din
nye vandlinie.

Men jeg kan garantere at det bliver væsentligt dyrere end at du tager din
båd og sætter den i vandet og "tuscher" den op i for og agterstævnen.

Finder du en fornuftig kranmand kan du nok få båden sat i vandet, "tush'ed"
den og taget op igen for ca 100 kr pr tons din båd vejer i samme
arbejdsgang..

Husk at lægge 10% vandlinie på (deplacement)

mvh
/Børge