Vigeregler og kapsejladsbaner
Fra : Rene S. Nielsen

Dato : 05-05-07 23:47

Hej Gruppe

Jeg lærte da jeg tog dueligheds tegne for efterhånden rigtig mange år siden
at man ikke må sejle ind over en kapsejladsbane.

Nu sad jeg så og kigge på reglerne, men kan ikke finde det på skrift
nogensteder.

Er reglerne stadig sådan, eller er det "blot" nogle uskrevne regler bladt
sejlere ?

Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med et evt. link til disse regler hvis
de altså stadig eksistere

På forhånd mange tak
Rene

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-05-07 01:59

En kap sejler har samme vigeregler som alle andre, men det er god vane ikke
at sejle igennem et felt, da de både der skal vige for dig
selvfølgelig får en ekstra vending og dermed et handicap i forhold til de
både som slap forbi dig...

Hent en gratis SPAMfighter her.