Bruce kopier
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 04-05-07 21:10

Jeg skal have et bruceanker til min nye bovplatform. Hvor gode er de
kopiversioner man kan købe ?? Jeg ved at danforth kopierne er af meget
varierende kvalitete, da det øjensynligt er svært at få "flapperne" i den
rigtige vinkel så ankeret bider ordentligt.

Er noget tilsvarende også gældende for Bruce kopier eller er det nemmere ?

Er der nogen der har erfaring med forskelle i "bid og holdeevnen" i hhv
origianle Bruce ankre og kopier ?

Hvad med materialekvaliteter ? Er de rustfrie kopier i ordenlig kvalitet
eller ruster de pletvis ?

Bjarke

Fra : Boje

Dato : 05-05-07 18:45

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:463b930d$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> origianle Bruce ankre og kopier ?
>
> Hvad med materialekvaliteter ? Er de rustfrie kopier i ordenlig kvalitet

Hej Bjarke.

Har aldrig haft et originalt Bruce anker. Min billige kopi (galvaniseret)
har udvist fremragende holdeegenskaber på alle de bundtyper, jeg har ankret
på. Tit er det endda svært at få det brækket løst igen. Med til historien
hører, at jeg anvender 10 m 10mm kædeforfang, uden hvilket næppe noget anker
vil holde særlig godt.

Min broder i Grønland anvender også en Bruce kopi + kædeforfang. Aldrig
oplevet problemer.

Mvh
Boje

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 05-05-07 20:40

Hvilket "mærke" er det ? Jeg har set flere forskellige fabrikater ....

Bjarke

snip

Fra : Boje

Dato : 06-05-07 21:20

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:463cdd7f$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvilket "mærke" er det ? Jeg har set flere forskellige fabrikater ....
>
> Bjarke

Hej igen.

Det har jeg faktisk ingen anelse om men skal gerne kigge, om der står noget
på dyret. Kan dog tidligst blive fredag. Tror dog ikke, at det har den store
betydning.

Mvh
Boje