| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | MICHELIN PILOT ROAD 2 Fra : GRISEN | 
  Dato :  09-05-07 15:11 |  
  |  
 
            Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 reklamerer for.   
MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke på lager hos reifenversand.com
 MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke til at finde hos mandp.co.uk
 Er der andre gode bud?
 Dyre danske forretninger er IKKE gode bud for mig.
 *
 Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole | 
  Dato :  09-05-07 15:28 |  
  |  
 
            GRISEN wrote:
 > Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 > reklamerer for.   
> 
 > MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke på lager hos reifenversand.com
 > MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke til at finde hos mandp.co.uk
 > 
 > Er der andre gode bud?
 > Dyre danske forretninger er IKKE gode bud for mig.
 > 
 > *
 > Jan
 > 
 Så hvis jeg køber de dæk, så vil mine evner som
 MC-ist blive bedre ?
 ....
 Ole
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leif Poulsen (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Poulsen | 
  Dato :  09-05-07 16:30 |  
  |   
            
"GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1178719878.106514.60090@e51g2000hsg.googlegroups.com...
 Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 reklamerer for.   
MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke på lager hos reifenversand.com
 MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke til at finde hos mandp.co.uk
 Er der andre gode bud?
 Dyre danske forretninger er IKKE gode bud for mig
 Jeg har lige købt et sæt Pilot Road2 til min VFR800
 180/55-17
 120/70-17
 Prisen var ca. 2325,00 hos Sydfyns MC incl. levering
 Det syntes jeg ikke hører til i kategorien "dyre danske forretninger"
 Fin service, ingen problemer.
 Leif
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           m0rt3n (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : m0rt3n | 
  Dato :  09-05-07 18:19 |  
  |  
 
            "GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1178719878.106514.60090@e51g2000hsg.googlegroups.com...
 Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 reklamerer for.   
Her er reklamen:
 http://youtube.com/watch?v=67WPetq2PhQ
Jeg kunne desværre ikke finde den tyske synkroniserede version, der kører på 
 Eurosport.
 m0rt3n zrx1100 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Lund Larsen (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Lund Larsen | 
  Dato :  09-05-07 19:02 |  
  |  
 
            On 9 Maj, 16:11, GRISEN <eger...@gmail.com> wrote:
 > Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 > reklamerer for.   
Hvis jeg skulle vælge dæk ud fra MotoGP så ville jeg sgu' nok køre på
 Bridgestone :)
 --
 // brian - der kører på Road 2, men ikke ved hvor de er billige.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  09-05-07 19:04 |  
  |  
 
            GRISEN skrev:
 > Hayden kører jo for vildt i år...  så jeg må bare have de dæk han
 > reklamerer for.   
> 
 > MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke på lager hos reifenversand.com
 > MICHELIN PILOT ROAD 2 er ikke til at finde hos mandp.co.uk
 > 
 > Er der andre gode bud?
 > Dyre danske forretninger er IKKE gode bud for mig.
 > 
 > *
 > Jan
 > 
 Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning. Dækket 
 får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 -- 
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Houmark (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Houmark | 
  Dato :  09-05-07 19:40 |  
  |  
 
            Kent wrote:
 > Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning. Dækket
 > får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 Hvad mon er bedst? Er der nogle som har prøvet begge dæk på samme cykel, og
 har en mening om det? Holdbarhed, køreegenskaber, glæde over dækket osv..
 Jeg er ret interesseret i det.
 -- 
 Anders Houmark
 www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Erling Christensen (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Erling Christensen | 
  Dato :  09-05-07 20:18 |  
  |  
 
            On Wed, 9 May 2007 20:39:52 +0200, "Anders Houmark"
 <sunsitenews@andersh.dk> wrote:
 >Kent wrote:
 >
 >> Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning. Dækket
 >> får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 >
 >Hvad mon er bedst? Er der nogle som har prøvet begge dæk på samme cykel, og
 >har en mening om det? Holdbarhed, køreegenskaber, glæde over dækket osv..
 >Jeg er ret interesseret i det.
 Fredag udkommer et nyt Motorad blad, hvor Michelin Pilot Road 2 og
 Bridstone BT 21 er testet sammen med et par andre dæk....  
 Jeg har formedenligt blader på Lørdag, så kan jeg lige give resultatet
 af testen....
 Mvh
 Erling Christensen
 Honda CBR600 F2 '93
 http://www.min-mc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Anders Houmark (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Houmark | 
  Dato :  09-05-07 22:20 |  
  |  
 
            Erling Christensen wrote:
 > On Wed, 9 May 2007 20:39:52 +0200, "Anders Houmark"
 > <sunsitenews@andersh.dk> wrote:
 >
 >> Kent wrote:
 >>
 >>> Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning.
 >>> Dækket får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 >>
 >> Hvad mon er bedst? Er der nogle som har prøvet begge dæk på samme
 >> cykel, og har en mening om det? Holdbarhed, køreegenskaber, glæde
 >> over dækket osv.. Jeg er ret interesseret i det.
 >
 > Fredag udkommer et nyt Motorad blad, hvor Michelin Pilot Road 2 og
 > Bridstone BT 21 er testet sammen med et par andre dæk....
 >
 > Jeg har formedenligt blader på Lørdag, så kan jeg lige give resultatet
 > af testen....
 > Mvh
 >
 > Erling Christensen
 > Honda CBR600 F2 '93
 >  http://www.min-mc.dk
Det må du meget gerne.. Jeg læser ikke tysk, så det ville da være lækkert at
 få en kort opsumering :)
 Mvh Anders
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  09-05-07 22:36 |  
  |   
            
 "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46423af7$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
 > Erling Christensen wrote:
 >> On Wed, 9 May 2007 20:39:52 +0200, "Anders Houmark"
 >> <sunsitenews@andersh.dk> wrote:
 >>
 >> Fredag udkommer et nyt Motorad blad, hvor Michelin Pilot Road 2 og
 >> Bridstone BT 21 er testet sammen med et par andre dæk....
 >>
 > .........det ville da være lækkert at få en kort opsumering :)
 >
 Dunlop D207, der efter sigende ikke er et ringe dæk, er på "sæt tilbud" til 
 ca. 1500,-kr ved M&P - Forøvrigt tilsammen med adskillelige andre regulære 
 dæk á f.eks. ovennævnte Bridgestone BT20 hhv. BT21 og Michelin's Pilot 
 Sport!
 Det skulle forøvrigt ikke undre mig om de alle er representeret i MOTORRADS 
 test :-/
 
 Hvorfor så snævertsynet på Pilot Road, Jan ??
 
 -- 
 Armand 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Erling Christensen (12-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Erling Christensen | 
  Dato :  12-05-07 12:50 |  
  |  
 
            On Wed, 9 May 2007 23:20:09 +0200, "Anders Houmark"
 <sunsitenews@andersh.dk> wrote:
 >Erling Christensen wrote:
 >> On Wed, 9 May 2007 20:39:52 +0200, "Anders Houmark"
 >> <sunsitenews@andersh.dk> wrote:
 >>
 >>> Kent wrote:
 >>>
 >>>> Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning.
 >>>> Dækket får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 >>>
 >>> Hvad mon er bedst? Er der nogle som har prøvet begge dæk på samme
 >>> cykel, og har en mening om det? Holdbarhed, køreegenskaber, glæde
 >>> over dækket osv.. Jeg er ret interesseret i det.
 >>
 >> Fredag udkommer et nyt Motorad blad, hvor Michelin Pilot Road 2 og
 >> Bridstone BT 21 er testet sammen med et par andre dæk....
 >>
 >> Jeg har formedenligt blader på Lørdag, så kan jeg lige give resultatet
 >> af testen....
 >> Mvh
 >>
 >> Erling Christensen
 >> Honda CBR600 F2 '93
 >>  http://www.min-mc.dk
>
 >Det må du meget gerne.. Jeg læser ikke tysk, så det ville da være lækkert at
 >få en kort opsumering :)
 >
 >Mvh Anders
 >
 Jeg har lige skimmet testen igennem, og det blev til 
 1 - Michelin Pilot Road 2  (284 point)
 2 - Metzeler Roadtec Z6  (280 point)
 3 - Pirelli Diablo Strada (279 point)
 Det eneste virkelig negative ved Pilot Road 2 er, at det har en
 tendens til og shimme mere end de andre....
 Tilgengæld, så er det bedst i vådt føre og holder også længst...
 Den teoredisk distance for de er nedslidt er:
 Michelin: For - 22.474km  -  Bag - 12.039km
 Metzeler: For - 13.134km  -  Bag - 13.080km
 Pirelli: For - 16.053km  -  Bag - 12.307km
 Hvis der er nogen som vil se testen, så kan jeg godt scanne det ind og
 mailen det som en pdf....
 Mvh
 Erling Christensen
 Honda CBR600 F2 '93
 http://www.min-mc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten Mortensen (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Mortensen | 
  Dato :  10-05-07 16:53 |  
  |   
            
"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46421565$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kent wrote:
 >
 >> Hvad med Bridgestone BT 21? Som også har en dobbelt opbygning. Dækket
 >> får stor ros i prøver (jeg har ikke set en test).
 >
 > Hvad mon er bedst? Er der nogle som har prøvet begge dæk på samme cykel, 
 > og
 > har en mening om det? Holdbarhed, køreegenskaber, glæde over dækket osv..
 > Jeg er ret interesseret i det.
 >
 >
 Prøv at se sammenligningstest fra tyske "PS"
 http://bikersprofi.eu/uploads/media/BT021_PS_Tourenreifenvergle.pdf 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  09-05-07 23:16 |  
  |  
 
            On 9 Maj, 23:35, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 > Hvorfor så snævertsynet på Pilot Road, Jan ??
 Snævertsynet...  ja, det er vist det korrekte ord.    
Jeg har 'altid' kørt på Pilot Sport, og synes de er fede i starten.
 Desværre bruger jeg mere tid i byen og på motorvejen, end på de små
 sjove veje, så Pilot Sport bliver flad på midten rimelig hurtigt.
 Min yndlings-mc-pusher forhandler Metzler, så sidste gang prøvede jeg
 Metzler M1, men oplevelsen var præcis den samme.
 Pilot Road 2 er et sport/touring dæk, så det burde ikke blive slidt
 fladt så hurtigt.
 Det kan ikke opnå samme vejgreb som et varmt sportsdæk, men det er
 også ret sjældent jeg får ordentlig varme i dækkene.
 Touringdækket kræver ikke så høj temperatur som sportsdækkene, så jeg
 tror de passer bedre til mit køremønster.
 Med 2-komponent opbygningen kan jeg måske både få et holdbart dæk og
 et dæk der hurtigt har en brugbar driftstemperatur og et dæk der kan
 hænge rimeligt fast i svingene.
 Hvorfor så ikke Dunlop/Bridgestone/Pirelli/Avon/whatever?
 Primært fordi jeg kender Michelin og altid har været glad for dem....
 Sekundært fordi det er et uoverskueligt marked:
 Spørger jeg her, så er der folk der foretrækker et mærke.
 Kigger jeg i danske blade, så foretrækkes et andet mærke.
 Kigger jeg i tyske blade, så foretrækkes et tredie mærke.
 Nogen vil fortælle at mit køremønster kræver det gamle Pilot Road.
 Andre vil fortælle at min Priller fortjener Pilot Power.
 .....og så videre.
 Der er garanteret en pæn håndfuld dæk, som kan opfylde mine behov, men
 når der skal satse en del penge, så er jeg tilbøjelig til at satse på
 det mindst usikre.   
*
 Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  09-05-07 23:21 |  
  |   
            On 9 Maj, 16:27, Ole <I_R_Ons...@c.dk> wrote:
 
 > Så hvis jeg køber de dæk, så vil mine evner som MC-ist blive bedre ?
 
 Ja, selvfølgelig!
 
 *
 Jan
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (09-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  09-05-07 23:23 |  
  |   
            On 9 Maj, 17:30, "Leif Poulsen" <l...@VAEKedb.dk> wrote:
 
 > Prisen var ca. 2325,00 hos Sydfyns MC incl. levering
 > Det syntes jeg ikke hører til i kategorien "dyre danske forretninger"
 
 2500,- for mine størrelser incl. levering.
 Måske ikke dyrt, men da absolut heller ikke billigt.
 
 *
 Jan
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  10-05-07 15:19 |  
  |   
            
"GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1178749381.558561.87280@u30g2000hsc.googlegroups.com...
 On 9 Maj, 17:30, "Leif Poulsen" <l...@VAEKedb.dk> wrote:
 >> Prisen var ca. 2325,00 hos Sydfyns MC incl. levering
 >> Det syntes jeg ikke hører til i kategorien "dyre danske forretninger"
 >>
 > 2500,- for mine størrelser incl. levering.
 > Måske ikke dyrt, men da absolut heller ikke billigt.
 >
 Som altid sparer man bedst penge ved at slå til når tilbuddene er der, især 
 når ens produktvalg er så specifikt som indeværende ønske. Det er ikke 
 usandsynligt at M&P har haft Pilot Road blandt tilbuddene i løbet af foråret 
 og heller ikke at det måtte komme igen i løbet af sommeren, men lige nu 
 kommer du tilsyneladende til at bløde ca. 1.000,- mere fordi lige netop det 
 ønskede dæk ikke er på tilbud hhv. lager ved de sædvanligt billige kilder 
  
-- 
 Armand. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kenneth (11-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth | 
  Dato :  11-05-07 09:33 |  
  |  
 
            >>
 > Som altid sparer man bedst penge ved at slå til når tilbuddene er der, 
 > især når ens produktvalg er så specifikt som indeværende ønske. Det er 
 > ikke usandsynligt at M&P har haft Pilot Road blandt tilbuddene i løbet af 
 > foråret og heller ikke at det måtte komme igen i løbet af sommeren, men 
 > lige nu kommer du tilsyneladende til at bløde ca. 1.000,- mere fordi lige 
 > netop det ønskede dæk ikke er på tilbud hhv. lager ved de sædvanligt 
 > billige kilder   
>
 > -- 
 > Armand.
 Exactly.
 Var lidt heldig, har lige købt et pilot road sæt til 800,-
 (sorry, grisen   
Kenneth 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  10-05-07 18:26 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  10-05-07 18:41 |  
  |  
 
            On 10 Maj, 16:18, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 > Som altid sparer man bedst penge ved at slå til når tilbuddene er der,
 Ja, jeg ved det...
 Overvejer også lidt brosten nr. 21...  som er på lager hos
 reifenversand.
 Jeg er i 7 sind - nej nok nærmer 9.   
*
 Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  10-05-07 20:25 |  
  |   
            
"GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1178818871.790453.98920@q75g2000hsh.googlegroups.com...
 On 10 Maj, 16:18, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 >> Som altid sparer man bedst penge ved at slå til når tilbuddene er der,
 >>
 > Ja, jeg ved det...
 > Overvejer også lidt brosten nr. 21...  som er på lager hos
 > reifenversand.
 >
 Men ikke til de lidt mere end 1.800,-  for et sæt, som ved M&P !?
 I PS-testen er dét da også det bedste dæk, hvor Pilot Road II end ikke når 
 topbedømmelse i nogen kategori   
Artiklen er klippet over så tekstens omhandling af de forskellige dæks 
 opbygning ikke er med, men konfererer man Bridestone.com fremgår det at BT21 
 også er med dual-compound opbygning hvilket var dit primære kriterium for 
 Pilot Road II!
 Oversættelse:
 Kaltlaufverhalten: Opførsel før opvarmning!
 Ziegenauigkeit: Sporsikkerhed!
 Aufstellmoment beim bremsen: "den dynamik der gør at motorcyklen tenderer 
 til at rette sig op ved bremsning i kurver"!
 Haftfähigkeit: Vedhæftning!
 Feedback: Zurück-gefühl!
 Handlichkeit: Agilitet/håndterbarhed (hold kæft, jeg har læst MOTORRAD for 
 længe, så jeg ikke kan finde synonymer for dét ord!).!
 Eigendämpfung: Egendæmping!
 Stabilitet: Stabilitet!
 -- 
 Armand. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           GRISEN (10-05-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : GRISEN | 
  Dato :  10-05-07 22:02 |  
  |  
 
            On 10 Maj, 21:24, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
 > Men ikke til de lidt mere end 1.800,-  for et sæt, som ved M&P !?
 1837,- hos Reifenversand, så det gør vel ingen forskel?
 Tak for info og oversættelse...    
mvh
 Jan
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |