dns, virtual hosts
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 08-01-01 20:47

Hej
Før jeg roder videre med Apache 1.3.14, vil jeg gerne vide om det er
nødvendigt at have dns-adresser til sine virtual hosts, hvis man har
følgende setup:

Domænet a.b.c der peger på router med ip 1.2.3.4 som natter til intern
server med konfigurerede virtual hosts.

Den måde jeg har testet virtual hosts på, var at tilføje det fulde navn i
hosts-filen, hvorved jeg kunne browse de forskellige domæner (x.a.b.c &
y.a.b.c).
Jeg kan også adressere roden på webserveren fra Internettet, men altså ikke
de virtuelle hosts.

Håber nogen kan hjælpe samt at gruppen tager denne kategori.

--
Venlig hilsen
Tonny

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 08-01-01 21:19

Hej!

> [...]
> y.a.b.c).
> Jeg kan også adressere roden på webserveren fra Internettet, men altså ikke

/etc/hosts kan kun ses fra den maskine den ligger på - derfor virker det ikke!
Du skal have givet dine virtuelle hosts nogle ip-adresser og DNS entries.

-Thomas