Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
brugtmarkedet. er kameraelektronik bare ~
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-05-07 15:48

Hej alle

jeg har på jagt efter noget d-slr udstyr og kigger både brugt og nyt.

Det kan godt være, at jeg er for meget jyde med JoakimVonAnd-gener, men
jeg syntes at brugtpriserne på dslr-udstyr har uforskammede høje priser.
uanset om vi taler auktioner eller ting udbudt til fastpris.

Al anden elektronik rasler ned i pris så snart man forlader butikken,
men der er kun marginale besparelser at hente, når man taler dslr-udstyr?

Er det sælgers høje forventninger? Eller er det bare fordi kameraudstyr
holder det bedre vs. al mulig anden elektronik og man derfor man med
sindsro kan udbyde sin vare til nærmest nypriser?

Emnet har sandsynligvis været debatteret før, men det kan jo være, at
der er sket noget nyt siden sidst.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 15:55

On Sun, 13 May 2007 16:48:01 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Emnet har sandsynligvis været debatteret før, men det kan jo være, at
>der er sket noget nyt siden sidst.

Der er ikke sket noget nyt. Folk der vil sælge brugt fotoudstyr har
stadig en urealistisk ide om hvad prisen er 2 år efter de gav 10K for
skidtet.
Byd dem ned ved at henvise til nypriserne. Sådan har jeg fundet mig et
billigt objektiv. Men vær forberedt på flabede svar når du henviser
til nypriser, dem skal du bare ignorere og gå videre til den næste.
Det er brugt dslr-udstyr nok på markedet.

/Alex

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-05-07 19:53

Carsten Riis skrev i 46472514$0$90264$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Det kan godt være, at jeg er for meget jyde med JoakimVonAnd-gener,
> men jeg syntes at brugtpriserne på dslr-udstyr har uforskammede høje
> priser. uanset om vi taler auktioner eller ting udbudt til fastpris.

Hvad mener du med udstyr. Når det drejer sig om kamerahuse vil jeg da mene,
at brugt let bedaget udstyr falder markant ifht. hvad det er købt til.
Er der tale om objektiver handler det nok mere om at det ikke er gængs
'elektronik' men 'optik', der ikke lider af samme forældelsestakt som
kamerahusene.

VH
jAN

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-05-07 20:52

Carsten Riis wrote:

> jeg har på jagt efter noget d-slr udstyr og kigger både brugt og nyt.

Så skrub over i news:dk.fritid.foto.indkoeb ...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-05-07 21:11

> Så skrub over i news:dk.fritid.foto.indkoeb ...

Hvorfor? hvad om du nu læste hvad han skrev, nå nej så havde du jo ikke haft
nogen grund til at svare.
Mvh Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-05-07 21:41

Knud Iversen skrev den 13-05-2007 22:11:

> Hvorfor? hvad om du nu læste hvad han skrev, nå nej så havde du jo ikke haft
> nogen grund til at svare.

Hej Knud

Du må være ny på usenet?

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-05-07 23:09

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Knud
>
> Du må være ny på usenet?

Jeps! Tror ikke jeg har været her så længe at jeg er blevet lige som visse
andre, men jeg arbejder virkelig på at forværre mig . Nå pyt nu har vi
skrevet sammen og hermed oprettet visse sociale relationer, Det skulle så
betyde at om nogen alligevel fastholder at dit indlæg er OT så er det nu ok
, det fik jeg fortalt i billedssnaks gruppen i en tråd fra 1 maj..

Iøvrigt mener jeg at når priserne på nyt udstyr ikke længere falder med den
drabelige hastig som for få år siden. så vil brugt udstyr jo heller ikke
falde så hurtig mere. Du skal ikke længere regne med at kunne købe et brugt
Dslr kamera til halv pris efter et år. specielt på auktionerne bliver varene
jo ikke solgt medmindre folk byder på dem. hvis de byder må de jo mene at
prisen er ok. så kan det da være totalt ligegyldig om der er folk herinde
der mener det er for dyrt.

Jeg købte et Nikon D70 med objektiv til ca 12.000. For kort tid siden
solgte jeg tilsvarende for 4000,- med lidt ekstra tilbehør.
Et Canon 10D kostede vist omkring 15.000, og handles nu til under 3000,-

hvis du så ser på nyprisen på et 400d eller Nikon d80 ja så er start prisen
allerede så lav at det nok er begrænset hvor meget den vil falde. Samtidig
er kvaliteten så høj at det er begrænset hvilke forbedringer en almindelig
hobbyfotograf vil få brug for. det må da også være med til at holde brugt
prisen oppe. At der så er smuttere hvor folk forlanger ny pris for brugt
sådan vil det jo altid være.
Mvh Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-05-07 23:35

Knud Iversen skrev den 14-05-2007 00:08:

> Jeps! Tror ikke jeg har været her så længe at jeg er blevet lige som visse
> andre, men jeg arbejder virkelig på at forværre mig . Nå pyt nu har vi
> skrevet sammen og hermed oprettet visse sociale relationer,

Hvor jeg dog er tilhænger af så god humor som du lægger for dagen.

Og tusind tak for dit konstruktive ontopic-indlæg krydret med dkf-humor.