Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gallery med Tags
Fra : Søren Reinke

Dato : 09-05-07 22:03

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om dette er den rigtige gruppe, men det endte min
konklusion med at blive.

Jeg vil høre om der er nogen der kender til et online webgallery i php +
mysql, som ud over at kunne vise ens billeder, også anvender 'tags' ?

I dag bruger jeg Jalbum, som er det glimrende simpelt system, men når
jeg nu tager billeder af f.eks. en Nøgensnegl under vand, vil jeg gerne
kunne finde den ved at kigge på billeder fra et bestem dykkersted, men
også som 'nøgensnegl', dens latinske navn, og på datoen.

Findes der sådanne systemer ?

På forhånd tak.

Skulle det havde interesse har jeg et par test billeder fra min sidste
tur her:
http://galleritest.dykkeren.dk/Galleri/Red%20Sea/2007/index.html

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : JGNI

Dato : 09-05-07 23:16

On May 9, 11:03 pm, Søren Reinke <s...@REMOVE.reinke.dk> wrote:
> Findes der sådanne systemer ?

Jeg har ledt højt og bredt og kan intet finde.
Det vil jeg virkelig gerne finde også :/

/Jan

Fra : JGNI

Dato : 09-05-07 23:18

On May 9, 11:03 pm, Søren Reinke <s...@REMOVE.reinke.dk> wrote:
> http://galleritest.dykkeren.dk/Galleri/Red%20Sea/2007/index.html

Flotte billeder!

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-05-07 07:18

JGNI wrote:

> Flotte billeder!
>
> /Jan

Mange tak

Fra : per f andersen

Dato : 10-05-07 12:44

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev
[...]

Jeg har lige installeret Coppermine, som jeg mener opfylder dine krav.
Du skal naturligvis være opmærksom på, at det så både er mere kompliceret at
sætte op og at bruge, og at der stilles krav til faciliteter på serveren:
GD2 eller Imagemagick (som vist er de mest brugte).
[Mit problem er bare, at jeg troede man kunne anvende det til WordPress, men
der findes desværre ingen brugbare plugins]
mvh per

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-05-07 21:15

per f andersen wrote:

> [...]
> sætte op og at bruge, og at der stilles krav til faciliteter på serveren:
> GD2 eller Imagemagick (som vist er de mest brugte).

Det er det mindste problem, jeg har egen server så jeg bestemmer selv
100% hvad der skal installeres

> [Mit problem er bare, at jeg troede man kunne anvende det til WordPress, men
> der findes desværre ingen brugbare plugins]

Hmm okay det trækker lidt ned.

Jeg takker for tippet, og vil kigge nærmere på det.

Fra : ingvorsen

Dato : 10-05-07 18:33

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet end prøv opensourcecms.com under
Image Galleries.
Men for pokker for flotte billeder!!!

Kim

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-05-07 21:15

ingvorsen wrote:
> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet end prøv opensourcecms.com under
> Image Galleries.

Tak for tippet, jeg kigger lige.

> Men for pokker for flotte billeder!!!

Mange tak :)