Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slå flash SB 600 fra på Nikon 701
Fra : Jesper

Dato : 04-05-07 13:49

Hej.

Jeg er nogle gange i den situation, at jeg ønsker at tage et billede uden
brug af min SB 600 - trods mørk belysning.

Hvordan slå jeg flashen fra, så den ikke fyres af?

Jeg ved godt, hvordan jeg slå den indbygget flash fra, men samme funktion
virker ikke, når jeg anvender SB 600...

Mvh

Jesper.

Fra : Gert Medom

Dato : 04-05-07 15:12

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan slå jeg flashen fra, så den ikke fyres af?
>
> Jeg ved godt, hvordan jeg slå den indbygget flash fra, men samme funktion

Hej Jesper.

Måske har jeg misforstået noget, men er den nemmeste løsning ikke at tage SB
600 af kameraet i de situationer?

// Gert

Fra : Knud Iversen

Dato : 04-05-07 15:32

"Jesper" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan slå jeg flashen fra, så den ikke fyres af?
>
> Jeg ved godt, hvordan jeg slå den indbygget flash fra, men samme funktion

Når jeg tænder mit kamera med sb 600 monteret tændes sb600 samtidigt, hvis
jeg ønsker et billed uden flash slukker jeg den bare på on/of knappen.
Jeg tror da det er standardindstilling
Mvh Knud

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-05-07 15:30

On Fri, 4 May 2007 14:48:36 +0200, Jesper wrote:

> [...]
>
> Hvordan slå jeg flashen fra, så den ikke fyres af?
>
> Jeg ved godt, hvordan jeg slå den indbygget flash fra, men samme funktion

Er der ikke en on/off knap på flashen.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra :    ab©

Dato : 05-05-07 11:38

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg er nogle gange i den situation ....

Hvad er en Nikon 701 for en type - aldrig hørt om den ?

ab©

Fra : Jesper

Dato : 05-05-07 17:50

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er en Nikon 701 for en type - aldrig hørt om den ?
>
> ab©

Jeg takker for hjælpen - men nå SB 600 så er slukket, så skal jeg
tilsyneladende alligevel også slå den indbygget flash fra - ellers prøver
den at "folde sig ud" - selv om SB 600 er monteret.

Nikon 701 - en skrive fejl. Nikon 70 skulle der have stået..

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 18:51

Jesper skrev:
> [...]
> tilsyneladende alligevel også slå den indbygget flash fra - ellers prøver
> den at "folde sig ud" - selv om SB 600 er monteret.

Hmmm, nu ved jeg ikke hvordan det er på et Nikon kamera, men på Canon
kan man ihvertfald slå fra at den den indbyggede flash automatisk skal
poppe op.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-05-07 19:25

Jesper Juul skrev:

> Hmmm, nu ved jeg ikke hvordan det er på et Nikon kamera, men på Canon
> kan man ihvertfald slå fra at den den indbyggede flash automatisk skal
> poppe op.

Hvis man har monteret en extern flash på Canon bliver den indbyggede
"låst", dvs den kommer ikke op. (der sidder en lille kontakt i skoen)

-Thomas

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 19:46

Thomas Jensen skrev:

> Hvis man har monteret en extern flash på Canon bliver den indbyggede
> "låst", dvs den kommer ikke op. (der sidder en lille kontakt i skoen)
>
> -Thomas

Det er rigtigt, men derudover kan man også slå den indbyggede blitz fra
så den ikke popper op når der ikke sidder en ekstern blitz på kameraet.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-05-07 20:28

Hello,

Det er rigtigt, men derudover kan man også slå den indbyggede blitz fra
> så den ikke popper op når der ikke sidder en ekstern blitz på kameraet.

Hvordan ??

Hvis jeg sætter kameraet (30D) i fuld auto (eller et af de andre "auto
programmer") er der ingen custom menuer.

Hvis jeg sætter den på "M" kan jeg finde menuen så den ikke kan poppe
op, men derimod vælge "Udlader ikke". Men det er jo egentligt også
ligegyldigt da flashen kun kommer op automatisk i auto programmerne.

-Thomas

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-05-07 09:34

Thomas Jensen skrev:
> [...]
>
> Hvis jeg sætter kameraet (30D) i fuld auto (eller et af de andre "auto
> programmer") er der ingen custom menuer.

I custom menuerne svjv. Derudover bruger jeg kun M, P, AV, og TV og der
fungerer det fint.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-05-07 19:53

Hej,

> I custom menuerne svjv. Derudover bruger jeg kun M, P, AV, og TV og der
> fungerer det fint.

Det er vel kun i auto programmerne at blitzen automatisk popper op ?
Såddan er det ihvertfald på 30D.

-Thomas

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-05-07 07:44

Thomas Jensen skrev:
> Hej,

> Det er vel kun i auto programmerne at blitzen automatisk popper op ?
> Såddan er det ihvertfald på 30D.
>
> -Thomas

Det vil jeg tro, jeg bruger aldrig autoprogrammerne, bortset fra P, og
men der hopper flashen ikke op.

Fra : K

Dato : 05-05-07 19:02

> [...]
> den at "folde sig ud" - selv om SB 600 er monteret.
>
> Nikon 701 - en skrive fejl. Nikon 70 skulle der have stået..

På min D80 kan jeg i menuen sætte 'built in flash' til M for manuel.
Så skal jeg selv aktivere flashen i de prioterings-indstillinger, hvor jeg
ikke som i AUTO kan slå den fra ved hjælp af aktivering af
flashaktiverings-knappen og commandohjulet.
Lød det indviklet? Der er sikkert en, der er bedre til at forklare det.

Fra : HKJ

Dato : 06-05-07 09:18

Jesper wrote:
> Jeg takker for hjælpen - men nå SB 600 så er slukket, så skal jeg
> tilsyneladende alligevel også slå den indbygget flash fra - ellers prøver
> den at "folde sig ud" - selv om SB 600 er monteret.

Du skal bare lade være med at bruge motiv programmer, brug A, S og P i
stedet.