MS Windows
briani 27239
Windows mail (Vista) problemer.
Fra : Ja Es

Dato : 13-05-07 13:41

Hej.

Jeg har lige anskaffet mig en ny computer med Vista. Her er Outlook
Express blevet erstattet af Windows mail, som dog i øvrigt i store
træk virker til at kunne det sammen...... næsten. For skidtet vil ikke
tømme hele folderen med slettet post. Og det er sq noget skidt, for nu
er der 75 spammails og andet deri - og det fylder jo i længden. Når
jeg klikker på én af mailsene i slettet post, står der nederst i
preview-vinduet:
WMeddelelsen kunne ikke vises
Windows Mail fandt et uventet problem under visning af meddelelsen.
Kontroller, om din computer ikke har mere hukommelse eller ikke har
tilstrækkelig diskplads, og prøv igen."

Når jeg forsøger at slette disse mail (enkeltvis som alle på en gang),
spørger den mig først, om jeg vil slette mailsene permanent, hvilket
jeg selvfølgelig svarer ja til - hvorefter den kommer med en
dialogboks, der fortæller mig, at der er "opstået en ukendt fejl". ER
DER nogen, der ved, hvordan jeg kan slippe af med min slettede post?

På forhånd en stor tak, til den, som kan hjælpe mig af med dem.

M.v.h. Jarl.

Fra : Bo

Dato : 13-05-07 13:58

Højreklik på mappen og vælg "tøm mappen slettet post" virker fint her

Bo

Fra : Ja Es

Dato : 13-05-07 18:08

Hej Bo!

Nope, den virker desværre heller ikke... Jeg søgte på
communities og fandt noget (Vista er så smart, at den søger
efter noget dansksproget på et engelsksproget sted - derfor ikke
noget i første omgang). Det virker til, at der er adskilligt
flere, der har samme problem - men ingen kan rigtig finde en god
løsning på det. Vi må vist bare afvente en opdatering fra MS.

M.v.h. Jarl.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-07 19:39

Den 13-05-07 14.40 skrev Ja Es (slet TNHUG) følgende:

> [...]
> Express blevet erstattet af Windows mail, som dog i øvrigt i store
> træk virker til at kunne det sammen...... næsten. For skidtet vil ikke

Nedenstående er helt og holdent på eget ansvar.

Du kan slette mailene manuelt, men Windows Mail gemmer også et indeks
over mailene, og det er endnu ikke lykkedes mig at lokalisere dette. Det
betyder, at du kan slette selve mailene ved at benytte nedenstående
metode, men du vil stadig have oversigten over mailene i mappen Slettet
post. Hvis dit problem med at slette mailene skyldes en fejl i filerne,
så burde nedenstående hjælpe, så du efterfølgende kan slette mailene fra
oversigten. Om ikke andet sparer du lidt plads på harddisken, omend ikke
i oversigten i mappen Slettet post.

Klik på Start => i søgefeltet skriv:
c:\users\brugernavn\lokal\Microsoft\Windows Mail\Local Folders\Deleted
items => tryk på Enter.

Du skal selvfølgelig udskifte "brugernavn" med dit brugernavn i Windows.

Hver mail ligger i en selvstændig fil. Slet samtlige mails i mappen -
men sørg for at slette dem almindeligt, så de ryger over i Windows
Papirkurv. Så kan du altid gendanne dem, hvis det går helt galt.

Og meld endelig tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : klingenberg@privat.d~

Dato : 23-05-07 15:57

On 13 Maj, 20:38, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> men sørg for at slette dem almindeligt, så de ryger over i Windows
> Papirkurv. Så kan du altid gendanne dem, hvis det går helt galt.

Hej,
Jeg er endnu en Vista-bruger der ikke kan slette sine mails. Jeg
ringede til Microoft som ikke mente det var deres ansvar. De pegede på
at jeg skulle kontakte PC-firmaet, i dette tilfælde Siemens.Siemen
sagde omvendt at jeg skulle henvende mig til.... Microsoft! En
historie til Kontant!
Jeg prøvede at slette filerne som anviste. Det hjalp desværre ikke. Så
vi må vente på den opdatering der forhåbentlig snart kommer
Peter Klingenberg

Fra : L.E.P.

Dato : 24-05-07 06:01

23 May 2007 07:57:12 -0700, skrev klingenberg@privat.dk :

> [...]
>Jeg prøvede at slette filerne som anviste. Det hjalp desværre ikke. Så
>vi må vente på den opdatering der forhåbentlig snart kommer

Det er nok snarere dem der har solgt dig PCen du skal henvende dig
til. Det er dem der skal yde support når det er en OEM version.

Hilsen Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-05-07 21:41

L.E.P. skrev:

> Det er nok snarere dem der har solgt dig PCen
> du skal henvende dig til. Det er dem der skal yde
> support når det er en OEM version.

De skal da have penge for at løse den slags - der
er ikke garanti på software-installationer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : L.E.P.

Dato : 25-05-07 12:44

Thu, 24 May 2007 22:40:44 +0200, skrev "Allan Vebel" <spam@do.not> :

>De skal da have penge for at løse den slags - der
>er ikke garanti på software-installationer.

Har du prøvet?

Hilsen Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-05-07 16:50

L.E.P. skrev:

> Har du prøvet?

Ja, jeg reparerer pc'er og software-installationer til
daglig, og skal jeg rette op på folks installationer i
garantiperioden, ville jeg hurtigt gå fallit

Garantien dækker hardware der af en eller anden grund
holder op med at fungere mens garantien løber.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Blur

Dato : 24-05-07 13:12

Det virker fint her hos mig. Åbner Tools>Options>Advanced>Maintenance og
resten, du bestemmer selv :)
Mvh,
Blur