MS Windows
briani 27239
XP kan ikke boot'e. Kna nogen hjælpe?
Fra : Dude

Dato : 12-05-07 13:01

Min bærbare PC med XP, er tilsyneladende gået ned.

Når jeg tænder computeren får jeg at vide at Windows ikke blev lukket
korrekt, men det er ligemeget om jeg vælger fejlsikret eller standard
tilstand, - den går bare i ring, og beder mig vælge igen....og igen...

Jeg har prøvet at boote fra en Linux CD'rom, og kan på den måde få
adgang til harddisken, - men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre....

Kan nogen hjælpe, mon?

Mvh
john

Fra : KentBM

Dato : 12-05-07 15:10

Dude skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at boote fra en Linux CD'rom, og kan på den måde få
> adgang til harddisken, - men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre....

Måske skulle du prøve at starte på XP CD og så køre en repair af
systemet. Det er muligt, at det kan hjælpe. Og i bedste fald burde det
ikke skade, hvilket andre i gruppen nok kan bekræfte.

I øvrigt har jeg lige geninstalleret min XP igen. Det tager kun en 12 -
15 timer at få alle programmer installeret og alle data på plads igen.
En klar forbedring i forhold til Win 98. (Ironisk og til gengæld skal
det ikke ske så tit).

--

Kent

Fra : FK

Dato : 12-05-07 16:59

Har selv lige bøvlet med en pc der havde samme problem, jeg prøvede alt
muligt med at boote fra for skellige cd'er intet hjalp, så begyndte jeg at
tjekke hardwaren, først hardisken, den var ok( test i anden maskine) så
prøvede jeg at tage ramen ud og bytte med en anden klods, så kørte maskinen
igen, det var altså noget deffekt ram der var skyld i det ved mig.

FK.