MS Windows
briani 27239
Emulere højreklik
Fra : Tom

Dato : 11-05-07 00:14

Venstre og højre musetast er i stykker på min bærbar.
Jeg kan venstreklikke ved at dobbelt tabbe på tab-feltet.

Men hvordan laver jeg et højreklik?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-07 00:26

Den 11-05-07 01.13 skrev Tom følgende:
> Venstre og højre musetast er i stykker på min bærbar.
> Jeg kan venstreklikke ved at dobbelt tabbe på tab-feltet.
>
> Men hvordan laver jeg et højreklik?

Det kommer lidt an på, hvad du vil højreklikke på. Men hvis din bærbar
har de specielle Windows-taster, så prøv at trykke på den, der ligner en
menu. På et almindeligt tastatur sidder den vist normalt som nummer to
til højre for mellemrumstasten.

Hvis du ikke kan finde den, så fortæl evt. hvilken bærbar du har, så kan
det være, nogen kan hjælpe dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Tom

Dato : 11-05-07 01:54

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Det kommer lidt an på, hvad du vil højreklikke på. Men hvis din bærbar har
> de specielle Windows-taster, så prøv at trykke på den, der ligner en menu.

Ja, den har jeg prøvet, men den tager ikke udgangpunkt i hvor musen er på et
givet tidspunkt.

Ellers må jeg jo installere en keyboard mapper og lade alt-klik være højre
klik?

Fra : Hans

Dato : 11-05-07 13:33

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse

> [...]
> et givet tidspunkt.
>
> Ellers må jeg jo installere en keyboard mapper og lade alt-klik være højre
Eller få repareret din elektronhjerne.

Fra : Edmund

Dato : 16-05-07 04:23

> Ja, den har jeg prøvet, men den tager ikke udgangpunkt i hvor musen er
> på et givet tidspunkt.

Det gør den oftere hvis du i mappeindstillinger vælger enkeltklik i
stedet for dobbeltklik

--
Mvh Edmund

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-05-07 00:49

Tom skrev:

> Venstre og højre musetast er i stykker på min bærbar.
> Jeg kan venstreklikke ved at dobbelt tabbe på tab-feltet.

Er det ikke nemmere bare at købe en usb-mus? De kan
fås for under 100 kroner.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk