Parse error ved CSS validering
Fra : Peter Vesth

Dato : 10-05-07 06:01

Hejsan NG

Jeg kan ikke komme udenom valideringsfejlen parse error, når jeg
validerer min CSS på siden www.jesser.dk

I CSS'en har jeg følgende kode, som jeg bruger i et Javascript i
min HTML

img {
position : relative;
float : left;
margin : 1px;
padding : 1px;
filter:blendTrans(duration=5.5);
}

og får parse error fejlen ved linien filter:blendTrans.

Har I en eller anden snild måde, hvorpå jeg kan komme udenom
parsen?

Jeg er ikke glad for at køre med en valideringsfejl.

Mvh.

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 10-05-07 10:09

Peter Vesth <peter.vesth@mail.dk> skrev:
> [...]
>
>Peter
>
>--
>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?

Hej Peter

Jeg ved ikke, hvad det skyldes men kig evt. her:
http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/eksempler/eksempel11.php

Jørgen Farum skriver nederst om nogle "ulovligheder" i forhold
til validering - og hvordan han vist sniger sig uden om.

Hilsen Martin

Fra : Peter Vesth

Dato : 10-05-07 16:18

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Jørgen Farum skriver nederst om nogle "ulovligheder" i forhold
> til validering - og hvordan han vist sniger sig uden om.

Hej Martin

Tak for forslaget, jeg har været der, men bliver afvist ved
valideringen med svaret, at siden ikke findes.

Fra : Martin

Dato : 10-05-07 19:28

Peter Vesth wrote:
> filter:blendTrans(duration=5.5);

Fjern denne linje
Lav nu et nyt stylesheet kaldet fx. imgfilter.css

I denne smid så
img { filter:blendTrans(duration=5.5); }

ind og intet andet...

I din html fil skriver du så

<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="imgfilter.css">
<![endif]-->

Fra : Martin

Dato : 10-05-07 19:29

Martin wrote:

> [...]
>
> I din html fil skriver du så
>
> <!--[if IE]>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="imgfilter.css">

og nej... imgfilter.css vil aldrig validere :)
Hvis den ABSOLUT skal validere, så skal det laves via noget javascript,
da det ikke er en ting i CSS

Fra : Peter Vesth

Dato : 10-05-07 21:23

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin wrote:

> og nej... imgfilter.css vil aldrig validere :)
> Hvis den ABSOLUT skal validere, så skal det laves via noget javascript,
> da det ikke er en ting i CSS

Hej igen Martin

Nej du har ret. Den skriver at den ikke kan finde websiden, og så får de en
intern serverfejl.

Men pyt, den må køre indtil jeg finder noget andet.

Tak for din interesse og hjælp.