Trådløs netværk og lokation
Fra : Kent

Dato : 09-05-07 18:43

I XP tilføjer man et netværk under trådløs netværk for hvert netværk man
vil bruge. Hvilket egentligt siger sig selv

På Mac oprette en lokation, f.eks. hjemmenet og under dette vælger jeg
fortrukne netværk og har så sat mit netværk ind.

Så har jeg oprettet lokation udeibyen, som jeg så ville sætte til
automatisk at søge efter en frit netværk og så lokke på dette.

For at dette virker skal der under indstillinger sættes "Spørg, før der
oprettes forbindelse til et åbent netværk", hvilket er ok. Men det
netværk, som jeg så finder er nu med i listen under fortrukne netværk
også under mit hjemmenet.

Så hvad er fordelen med flere lokationer? Når det alligevel er
indstillingen under "Indstillinger..", som gælder for alle?

Så kan jeg lige så godt rediger listen over "Fortrukne netværk" så mit
mest fortrukne kommer øverst og så kun have en lokation. Og så er det
pludselig som under XP.

--

Kent

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-05-07 02:23

Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:
> [...]

> Så hvad er fordelen med flere lokationer? Når det alligevel er
> indstillingen under "Indstillinger..", som gælder for alle?

Lokationer kan indeholde interfaces (herunder også rækkefølge),
OpenDirectory, ip konfigurationer mm. Det er ganske anvendeligt. Hvis
du vil dimse lkidt med xlm kan du får 10.4 til at opføre sig som 10.3
mht trådløse profiler og eks angive at en bestemt lokation kun på
forbinde til et specificeret SSID.

> Så kan jeg lige så godt rediger listen over "Fortrukne netværk" så mit
> mest fortrukne kommer øverst og så kun have en lokation. Og så er det
> pludselig som under XP.

ikke helt.