Ramme om et frameset ????
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 09-05-07 08:54

Hejsa alle sammen.

Jeg har en hjemmeside som er lavet som et frameset.Der er
left/right/main frames.

Den er lavet til 1024x768.

Hvis man ser den på f.eks 1280x1024 er siden ikke så flot.
(Der ligger et logo på main frame som passer til 1024x768)

Kan jeg lave en "ramme" om hele siden ? Eller kan jeg på en eller
anden smart måde få siden til at åbne i centrum af skærmen på
alle dem der køre over 1024x768 ?, og så "låse" frameset ?

Nogen forslag ?

Mvh Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 16:39

"Jonas Hoffmann" skrev i en meddelelse...

(...)
> Kan jeg lave en "ramme" om hele siden ? Eller kan jeg på en eller
> anden smart måde få siden til at åbne i centrum af skærmen på
> alle dem der køre over 1024x768 ?, og så "låse" frameset ?

Først og fremmest, så giv et link til siden, det er meget nemmere at hjælpe
så. Dernæst, så vær klar over, at frames altså ikke er fremtiden, og har du
planer om at din hjemmeside skal holde længere frem i tiden, så må du nok se
så småt at skrotte frames i stedet for at videreudvikle til det. Som et
eksempel er frames helt ude på mange mobiler. Det understøttes simpelthen
ikke.

Men altså start med et link. Måske er der idéer herfra gruppen til
optimering.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-05-07 21:27

On 09 May 2007 07:54:23 GMT, Jonas Hoffmann <j@edb.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis man ser den på f.eks 1280x1024 er siden ikke så flot.
>(Der ligger et logo på main frame som passer til 1024x768)

Så brugere med mindre skærmopløsmning ser kun noget af siden ...

>Kan jeg lave en "ramme" om hele siden ? Eller kan jeg på en eller
>anden smart måde få siden til at åbne i centrum af skærmen på
>alle dem der køre over 1024x768 ?, og så "låse" frameset ?

Det kan laves på flere måder, fx:
I stedet for:
left/main/right
kan du evt. lave:
left2/left/main/right/right2

- altså en frame til højre og venstre for dine nuværtende rammer med fx:
<frameset cols="*,150,400,100,*">

Derudover så er jeg enig med Rune: Spild ikke mere tid på at udvikle til
frames, inden dit site bliver så stort, at du skal bruge *rigtig meget*
tid på at konvertere til ikke-frames.
For det vil du på et eller andet tidspunkt ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-07 21:54

Jonas Hoffmann skrev:

> Nogen forslag?

Ja, drop frames inden du når alt for langt, se
også: http://html-faq.dk/2009.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk