TRENDnet trådløst netværk
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-07-01 14:25

Hejsa

Jeg har netop fået mig et TRENDnet access-point og pcmcia trådløst
netkort.

Men det giver kun problemer... Lie nu sidder jeg med den bærbare 2,5
meter fra access-pointet, der er intet imellem som blokerer. Det
overvågningsprogram som følger med kortet siger Link Quality: 70-80%
og Signal strength: 60-70%

Men går jeg 2 meter ud ad døren, så der kun bliver 2 meter mellem mig
og acccess-ppointet med en gipspladevæg imellem, så kan den slet ikke
få kontakt.

Hvorfor? Manualen siger den skulle dække 35-100 meter indendørs, og
100-300 meter udendørs. Jeg kan kun få dækning 3 meter, og kun hvis
der ikke er noget som blokerer.

Er TRENDnets løsning noget skidt eller er forklaringen en anden? Er
der andre mærker som er bedre end TRENDnets? DLinks f.eks?

Det er dælme surt at ofre næsten 5000 kr på noget som så slet ikke vil
virke efter hensigten

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 05-07-01 00:50

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Men går jeg 2 meter ud ad døren, så der kun bliver 2 meter mellem mig
> og acccess-ppointet med en gipspladevæg imellem, så kan den slet ikke
> få kontakt.

Sådan skal det ikke være, det bør kunne række væsentligt længere.

> Hvorfor? Manualen siger den skulle dække 35-100 meter indendørs, og
> 100-300 meter udendørs. Jeg kan kun få dækning 3 meter, og kun hvis
> der ikke er noget som blokerer.

Det kan være mange ting, prøv følgende:

1. Check opsætning, eventuelt slet alt og konfigurer alt fra starten igen.
2. Prøv på en anden lokation.
3. Byt udstyret hos forhandleren.

> Er TRENDnets løsning noget skidt eller er forklaringen en anden? Er
> der andre mærker som er bedre end TRENDnets? DLinks f.eks?

Tja, jeg ville gå efter et mærke som har sucess, Lucent har følgende
fordele.

1. Har været på Wireless LAN markedet i mange år.
2. Leverer teknologi til mange producenter (OEM)

Sidst har Compaq doppet sit forsøg og OEM'et lucent's Orinoco, DELL har
gjort det længe, der er også andre på det danske marked mindre kendte
spillere.

Check: www.wavelan.com

> Det er dælme surt at ofre næsten 5000 kr på noget som så slet ikke vil
> virke efter hensigten

Lucent løsningen lyder dyr, der er den IMHO ikke, og der er masser af
support at hente på nettet.

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwsk/netl848-546-354.html

- Ulrik Lunddahl

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-01 08:03

On Thu, 5 Jul 2001 01:49:44 +0200, "Ulrik Lunddahl" <lunddahl@mail.dk>
wrote:

>Sådan skal det ikke være, det bør kunne række væsentligt længere.

Det er jo også det... ellers kunne jeg nøjagtigt lige så godt beholde
mit kabel.

>Det kan være mange ting, prøv følgende:
>
>2. Prøv på en anden lokation.

Jeg har sat den i switchen i den anden ende af huset - nøjagtigt det
samme

>3. Byt udstyret hos forhandleren.

Heldigvis er den købt på postordre via nettet så jeg har 14 dages
returret. Den bliver brugt!

>Lucent løsningen lyder dyr, der er den IMHO ikke, og der er masser af
>support at hente på nettet.
>
>http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwsk/netl848-546-354.html

Jeg bestilte den allerede i går - nu vil jeg så læse en anmeldelse af
den

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jørgen Giversen

Dato : 05-07-01 12:44

Tja hvorfor ikke prøve Netgear (Nortel) de har i øjeblikket et godt bundle
tilbud på et accesspoint og pc card til 3K excl. moms. Jeg har selv købt et
sæt og det virker ok.
se evt. http://www.gandalfdata.dk/HTML/nyheder/produkter.html

--
Med venlig hilsen/Best regards

Jørgen Giversen
snip

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-01 13:54

On Thu, 5 Jul 2001 13:44:18 +0200, "Jørgen Giversen"
<jorgen@giversen.net> wrote:

>Tja hvorfor ikke prøve Netgear (Nortel) de har i øjeblikket et godt bundle
>tilbud på et accesspoint og pc card til 3K excl. moms. Jeg har selv købt et

Jeg har netop fået min Lucent Residential Gateway ind ad døren og
installeret. Den virker glimragende. Der er nu kontakt ligegyldigt
hvor på matriklen jeg befinder mig. Den kostede omkring 4300 med moms,
det er endda lidt billigere end den TRENDnet jeg startede med.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Morten Pedersen

Dato : 08-07-01 12:32

Hej Jørgen

Jeg overvejer at købe den selv samme pakke, men er interesseret i at høre
din erfaringer med produkterne. Er der problemer med installationen?, er
rækkeviden ok?, stikker pc-cardet for langt uden for pcmcia slotet? osv.

Håber at du gider give mig lidt input og på forhånd mange tak.

Mvh
Morten Pedersen
WeButik I/S

Fra : Morten Pedersen