MS Windows
briani 27239
Partition program søges
Fra : Steen

Dato : 09-05-07 06:15

Kan I anbefale en godt program til at lave partitioner på harddisken når der
allerede er installeret WinXP og ingen partitioner er i forvejen? Jeg har
hørt og Partition Magic, men hvad foreslår I?

MVH Steen

Fra : Jane

Dato : 09-05-07 09:40

Jeg havde samme problem for nogen tid siden med en harddisk (250Gb),der af
windows var delt i 2 lige store partioner, med WinXP på den ene ½del, den
anden del var så tom, jeg brugte da en ældre version af "Partion Magic"
(2003) jeg havde liggende på en CD-rom fra et PC blad, og tvang dengang
WinXP ned på bare 10Gb, resten delte jeg da i 3 nye partioner, alt uden det
mindste problem. Jeg har senere forstået, at det i nutidige prøveversioner
ikke er muligt andet, end at prøve at partioner ikke at fastholde
partionerne.
Jørn Hansen

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-05-07 10:13

On May 9, 6:14 am, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk> wrote:
> Kan I anbefale en godt program til at lave partitioner på harddisken når der
> allerede er installeret WinXP og ingen partitioner er i forvejen? Jeg har
> hørt og Partition Magic, men hvad foreslår I?

qtparted på en Knoppix bootkiks.

\\kristian

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-05-07 10:28

GParted http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 09-05-07 11:46

On Wed, 9 May 2007 07:14:56 +0200, "Steen" <steen.kolding@stofanet.dk>
wrote:

>Kan I anbefale en godt program til at lave partitioner på harddisken når der
>allerede er installeret WinXP og ingen partitioner er i forvejen? Jeg har
>hørt og Partition Magic, men hvad foreslår I?

Kig evt. på den her:

http://terabyteunlimited.com/bootitng.html

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern