MS Windows
briani 27239
Den manglende kortlæser mangler stadigvæk
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-05-07 21:42

Update:
Jeg har i dag rykket skjoldet af pc´en helt frem til og ind i kortlæseren,
for at tjekke om der var nogen løse ledninger, men det var der ikke, så mon
ikke det er noget softwaremæssigt..? Nogen idéer..??

Mvh

Hej NG

Jeg har problemer med at min indbyggede kortlæser periodisk
"forsvinder" - når jeg sætter et kort i lyser den op i lysdioderne på
fronten, som for at vise at den har registreret at der er et kort i
den, men så sker der bare ikke mere!
Efter et par genstarter virker det nogen gange og straks ryger
billederne ind på computeren.
Når jeg kigger i "Computer" ligger de forskellige kortlæseråbninger
der som individuelle drev (når skidtet virker!), og når den ikke
virker er de ikke vist der!!!

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg tror det er noget
softwaremæssigt og ikke en mekanisk defekt, da der jo altid kommer lys
i den når jeg sætter et kort i den..!!??

Det er rent ud sagt møgirriterende og da jeg er helt grøn i Vista ved
jeg ikke hvad jeg skal gøre - jeg har ledt vidt og bredt i div.
indstillinger, men kan ikke rigtig finde noget...
Den kører Windows Vista Home Premium.

Hvis nogen herinde har en idé eller løsning ville det være skønt...

Mvh
Carsten N.

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 08-05-07 22:01

"Carsten Nielsen" <carsten77@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at tjekke om der var nogen løse ledninger, men det var der ikke, så
> mon ikke det er noget softwaremæssigt..? Nogen idéer..??

Hvilken kortlæser drejer det sig om? Er det en, hvor kablet er ført ud bagpå
og ind i en USB-port?
For så kan det jo være en eller anden form for chipset-driver til bundkortet
du mangler.
Du kan også tit finde nogle indstillinger, i bios, til USB (Legacy support,
USB-mus support osv.)
Du kan jo evt. prøve at fjerne alle andre usb-enheder, der er tilsluttet og
se om den så finder kortlæseren uden problemer.
Det er jo heller ikke sikkert at kortlæseren er kompatibel med Vista, eller
har brug for ny firmware.
Jeg har da erfaret at en del hardware har haft kompabilitetsproblemer med
WindowsXP SP2, så jeg kunne ikke forestille mig at det er bedre med Vista :)

Fra : kk

Dato : 09-05-07 08:30

"

> [...]
> Den kører Windows Vista Home Premium.
>
> Hvis nogen herinde har en idé eller løsning ville det være skønt...

Hej,
For et stykke tid siden, fik jeg her i NG svar på et mit spørgamål om et
tilsvarende problem.
Dengang slukkede jeg altid computeren med musen, gik til køjs, og trykkede
på startknappen næste morgen. Undertiden manglede kortlæseren.
Jeg fik det forslag, altid at slukke bagpå computeren når jeg havde lukket
ned, idet en total afprydelse af strømmen fik computeren til at søge efter
hardware ved genstart.
Det har jeg gjort siden, og har ikke længere problemet - plus at jeg sparer
standby-strøm.
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 22:34

Hej igen!

Computeren er røget retur til El-mutanten og nu står der en spritny - og
velfungerende! Acer og ser smart ud på skrivebordet...

Tak for hjælpen.

Mvh
Carsten Nielsen