MS Windows
briani 27239
Installation af Vista fejler
Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-05-07 14:24

Man troede at man have oplevet den værste ondskab, da recovery-CDen
afløste installations-CD, men nu må Fanden sguda ha' vist sit sande
ansigt: Recovery fra harddisk. Jebus!

Hvorom alting er har jeg nok engang fået til opgave at fikse PCere
for venner og bekendte; denne gang en HP Pavilion dv6306eu laptop,
frisk fra Netto vist nok.

Hvad der er foregået inden jeg modtog den, ved jeg ikke helt. Men
han havde lige startet den og begyndt installationen, hvorefter han
angiveligt fik en fejl. Om strømmen har været taget fra computeren
midt under installationen ved jeg ikke, men det er et bud.

http://img501.imageshack.us/img501/1403/img7639tg7.jpg

Trykker jeg OK genstarter computerne som lovet, men ender samme
sted igen. I noget af det litteratur der fulgte med, står der at
man kan trykke F11 under opstarten, når man bliver bedt om det, for
at køre genoprettelse. Selvom jeg på intet tidspunkt ser en sådan
meddelelse, har jeg alligevel prøvet at tap'e F11, men uden held.

Nogle forslag? Tilbage til Netto?

Fra : Toki Lee

Dato : 08-05-07 16:42

Prøve at se denne video. Installer vista i 2 minutter
http://www.youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno

Mvh,
Toki

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-05-07 18:47

On 2007-05-08, Toki Lee <blurtenderly@hotmail.com> wrote:
> Prøve at se denne video. Installer vista i 2 minutter
> http://www.youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno

Ja tak, det er ikke for sjov at jeg selv bruger FreeBSD, men
det hjælper jo ikke min bekendte meget. ;)

Fra : Hans

Dato : 08-05-07 20:08

Lars Stokholm wrote:

> Ja tak, det er ikke for sjov at jeg selv bruger FreeBSD, men
> det hjælper jo ikke min bekendte meget. ;)

Du skal være hurtig med F11 tasten (gerne flere gange) lige så snart der er
billede på skærmen under POST.

Det står iøvrigt i nederste højre hjørne af skærmen under POST hvilken
F-Tast du skal bruge til recovery.

Hans

Fra : Pico

Dato : 08-05-07 21:12

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> angiveligt fik en fejl. Om strømmen har været taget fra computeren
> midt under installationen ved jeg ikke, men det er et bud.

Nu er HP support ganske flinke, men hvorfor spilde tiden på noget nyt der
ikke vil virke ? Aflever det igen.
Nu vil jeg ikke lige genstarte min HP stationære, men jeg mener da der står
3 muligheder for muligheder under boot processen. Jeg har så ikke haft brug
for at benytte mig af dem
--
MVH
Pico

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-05-07 15:34

On 2007-05-08, Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:
> Nu vil jeg ikke lige genstarte min HP stationære, men jeg mener da der står
> 3 muligheder for muligheder under boot processen. Jeg har så ikke haft brug
> for at benytte mig af dem

Der er to muligheder:

Press <ESC> to change boot order
Press <F10> to enter SETUP

Intet om F11 eller recovery.

Fra : Pico

Dato : 13-05-07 17:08

Lars Stokholm wrote:

> Der er to muligheder:
>
> Press <ESC> to change boot order
> Press <F10> to enter SETUP
>
> Intet om F11 eller recovery.

Jeg har været væk nogle dage så derfor så lang tid uden respons.
Jeg har lige taget en genstart.
Hos mig er der 3 muligheder:

Press <ESC> to change boot order

Press <F1> to enter Setup

Press <F10> for System Recovery

Så vor muligheder er åbenbart ikke ens.
--
MVH
Pico

Fra : weirdlabs@gmail.com

Dato : 18-05-07 13:13

Jeg fik heller aldrig muligheden for at trykke F11 under POST... -Men
da jeg alligevel havde tænkt mig at droppe alt der har medVista at
gøre og gå tilbage til goe' gamle XP er det jo ligemeget.
-Troede jeg. Det viser sig at der overhovedet ikke findes nogle
drivere til en Pavilion dv6306eu på HP's hjemmeside...
Så hvis der er nogle at jer derude der overvejer at installere XP på
den nye Netto-maskine så hent lige en gang XP drivere fra denne side
først: [ http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842078&lang=en
]
Det viser sig at alle driverene til en Compaq Presario V6000 CTO
passer udemærket til denne computer.

Fra : knagegaarden@mail.dk

Dato : 11-06-07 11:12

On 18 Maj, 14:13, weirdl...@gmail.com wrote:
> [...]
> ]
> Det viser sig at alle driverene til en Compaq Presario V6000 CTO

tak til weird for at redde min dag....jeg har ringet til HP for at
finde drivere til bagudkonvertering for XP på denne computer, mange
componenter, deriblandt hele netværksdelen manglede i XP...ingen hjælp
da de kun har solgt den med Vista (skodprogram), så ved et tilfælde
faldt jeg over disse indlæg.