MS Windows
briani 27239
Kan ikke installere antivirus og antispywa~
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 08-05-07 12:00

Jeg prøver at ordne en bekendts computer. Der er en masse spyware og
virus på. Desuden starter computeren forfra uden varsel efter 4-5
minutter.

Dog kan jeg komme ind i fejlsikret tilstand uden at den starter
forfra. Men man kan ikke installere antivirus eller antispyware i
denne tilstand. Hvis jeg prøver at installere det under normalt login
når computeren at genstarte før det er installeret.

Hvad gør jeg ?
Vil helst ikke geninstallere XP home da der ligger en del programmer
på den.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 12:21

ttdifferent@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Hvad gør jeg ?
> Vil helst ikke geninstallere XP home da der ligger en del programmer

Webroot's Spysweeper synes jeg ar huske kunne rense din maskine i
fejlsikret tilstand. måske værd at kigge nærmere på.

Fra : kep

Dato : 08-05-07 12:32

<ttdifferent@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Har du prøvet "Systemgendannelse"

Eller i "Fejlsikret tilstand" at vælge "Sidste kendte fungerende
konfiguration"
( hvor systemet virkede ) mener jeg det hedder.

--
M.v.h.
kep

Fra : kep

Dato : 08-05-07 12:44

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> konfiguration"
> ( hvor systemet virkede ) mener jeg det hedder.

Du kunne også prøve - i fejlsikret tilstand - at vælge
punktet "Fejlsikret tilstand med netværk" så kan du måske
komme på nettet og lave en online scanning.

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 08-05-07 12:55

[...]

Prøv, start op... Tryk start+kør og skriv msconfig. (+ ok)
Vælg diagnostic start, så den kun indlæser grundlæggende drivere og
tjenester.
Genstart så og se om du kan installere antispyware.
Jeg vil anbefale SuperAntiSpyware, den fjerner det meste.

http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Fra : News

Dato : 08-05-07 13:36

> Hvad gør jeg ?
> Vil helst ikke geninstallere XP home da der ligger en del programmer
> på den.

Uanset hvor mange antivirus programmer du installere, kan du ikke vide 100%
at du har fjernet alt. Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik med at
geninstallere den og jeg kunne aldrig drømme om at køre på en virus
inficeret maskine (guderne må vide hvor mange keyloggers der er
installeret):

Ta' harddisken ud og smid den over i en anden maskine som sekundær disk (så
du kan se den som D: drevet eller lignende).
Tag backup af hele disken.
Sæt disken tilbage og reinstallér Windows.
Genskab de filer der skal gemmes og virusscan dem.
Og sørg så for at have en opdateret Windows + AV