MS Windows
briani 27239
Recovery (D:) - hvad er den til? Og et lyd~
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 08-05-07 02:00

Efter at jeg har brugt flere dage på at fatte teknikken i en Dell Inspiron
med Windows Vista installeret kører den indtil videre, som den skal. Og jeg
har slettet en masse medfølgende prøve-software, som jeg kan bruge i 30 dage
og derefter: op med flere penge!!! Men jeg har to problemer:

1. En del af harddisken er optaget af noget, der hedder Recovery (D:) og
består af en række filer, der bl. a. hedder Dell, Program Files, Windows,
Tools m. m. og til overflod en Dansk-mappe og en Engelsk-mappe og ufattelig
meget andet snik-snak. Jeg går ud fra, at det er noget, der kan bruges, hvis
lortet nu går ned, men jeg vil ikke ane, hvad jeg i givet fald skal klikke
på. Jeg vil nok i min uvidenhed gribe til de to medfølgende cd-er med
Windows Vista-geninstallation og en række drivere. Kan nogen forklare med
simple ord, hvordan den Recovery (D:) gør sig fortjent til at ligge der og
fylde op? Og hvornår og hvordan den bruges? Og hvorfor de ingen steder
forklarer, hvad det hele er til for?

2. DVD- og cd-afspilleren fungerer udmærket. Der kan brændes en DVD osv.,
men hvis jeg sætter en film eller en lyd-cd i gabet på den, er lyden utrolig
forvrænget i de første par minutter. Så først begynder den at lyde normalt.
Sig nu ikke, at jeg bare skal downloade nogle plug-ins eller scyte en
3.5-disport med low-input fra BIOS 9,5 og bla. bla. bla. En forståelig
forklaring efterlyses også her.

mvh.

Flemming

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-05-07 08:08

"flemming chr. nielsen" skrev:

> [...]
> bruges, hvis lortet nu går ned, men jeg vil ikke ane, hvad jeg i givet
> fald skal klikke på. Jeg vil nok i min uvidenhed gribe til de to

Det står i manualen. Jeg har en bærbar magen til. Husker ikke lige
sidetallet.

mvh.

Karsten

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 08-05-07 09:56

En manual har jeg selv downloaded. Den fulgte ikke med computeren. Men hvis
man søger på Recovery, får man ingen resultater. Jeg gætter på, at Recovery
muligvis er det samme som Dell PC Restore by Symantec, der beskrives i
manualen, men hvem kan vide det.

Er det Dell PC Restore by Symantec, der er tale om? Og hvis det er, hvorfor
fremgår det så ikke?

mv.

Flemming

Fra : Anders

Dato : 08-05-07 09:30

1. Recovery drevet (D:) er til at genetaplere systemet, som det var fra
start af, hvis du skulle være uheldig at komme i proplemer.

2. Har ingen anelser, måske noget plugins el. codecs.

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
en meddelelse news:463fcc91$0$14021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Henning

Dato : 08-05-07 14:45

On Tue, 8 May 2007 03:00:14 +0200, "flemming chr. nielsen"
<flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> wrote:

> [...]
>har slettet en masse medfølgende prøve-software, som jeg kan bruge i 30 dage
>og derefter: op med flere penge!!! Men jeg har to problemer:

Hvad sker der hvis du trykker ctrl + F11 under post (lige når der er
en blå streg i toppen)?

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 08-05-07 17:27

Hvad mener du med "under post". Mener du ikke, når maskinen starter op med
en Dell-skærm. Sådan læser jeg manualen, men der sker ingen ting. Hvis jeg
derimod taster F2 eller F12 (uden ctrl og når Dell-skærmen dukker op) ,
kommer jeg ind i noget, der vist hedder setup, og der skal jeg ikke have
pillet ved noget.

hilsen igen

Flemming