I-Frame
Fra : Poul Erik Madsen

Dato : 08-05-07 18:35

Hej!

Vi er to drenge som er igang med et IT projekt hvor vi skal
designe en hjemmeside. Vi er imidlertidigt løbet ind i nogle
problemer. Hvis der er nogen som har erfaringer med I-frames vil
vi meget gerne bede om hjælp. Evt. via links til guides ect.

Vi er lige startet og er defor stadig på bar bund så har endnu
ikke nogle specifike promblemstillinger, så alt hjælp kan bruges,
på forhånd tak.

mvh Poul og Erik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Joergensen

Dato : 08-05-07 19:40

Jeg ville kun bruge IFRAMES i det tilfælde indholdet IKKE er en side
eller endnu værre en menu med links til de øvrige sider på webstedet
som skal kunne findes af søgemaskiner, er i med?

Søgerobotter (de programmer søgemaskiner bruger til at indeksere)
kan ikke følge links når de ligger gemt i et FRAMESET eller en
IFRAME, så derfor lad være med at bruge dem hvis i kan undgå det.

Nu ved jeg ikke hvad i skal bruge en IFRAME til, men hvis det er en
menu med links til alle underliggende sider er det en meget dårlig
ide!

FRAMESET og IFRAME er en teknik som kan være nyttig til privat brug,
men skal man lave en hjemmeside der skal være tilgængelig og brugbar
for internetbrugere skal man bruge en anden teknik, f.eks. SSI
(Server Side Include).

Med SSI kan i lave et enkelt HTML dokument med en linkmenu som alle
sider kan forespørge og dermed undgår i at skulle skrive den ind på
alle sider manuelt og blot nøjes med en side.

Det kræver selvfølgelig at serveren som hoster jeres hjemmeside kan
køre med- og tillader SSI.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-07 20:01

Brian Joergensen wrote:

> Søgerobotter (de programmer søgemaskiner bruger til at indeksere)
> kan ikke følge links når de ligger gemt i et FRAMESET eller en
> IFRAME,

Det er nu ikke rigtigt og det er faktisk det, der er et af de store
problemer med at bruge frames/iframes:

Sider bliver fundet og indekseret, hvorefter de bliver fundet og
vist ude af den sammenhæng, de var tænkt at skulle vises i.
Ofte med det kedelige resultat, at sider vises uden en menu til
videre navigation.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-05-07 19:41

"Poul Erik Madsen" skrev i en meddelelse...

> Vi er lige startet og er defor stadig på bar bund så har endnu
> ikke nogle specifike promblemstillinger, så alt hjælp kan bruges,
> på forhånd tak.

Det er da svært at komme med en løsning uden problemstilling eller
problemer Hvis det bare er generel information om I-frame, i vil have, så
kan i kigge på: http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp. Samt på dansk:
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

....og så kig selvfølgelig også på den obligatoriske
http://www.html-faq.dk/2009.asp

Må jeg supplere med at sige, at langt de fleste ting, som kan laves med
frames, som er en gammeldags teknik, også kan laves bedre med nymodens
teknikker, hvilket vil sige styling med CSS og evt. serverside kode som
f.eks. ASP til at styre indholdet. Iframe/frame kan benyttes til
reklamebannere f.eks., hvor det ikke gør det store. Men meget andet er de
ikke nyttige til. Og selv med bannere, kan serverside bruges bedre

Derudover, så kan frames og iframes ikke bruges på mange mobiltelefoner, da
det slet ikke understøttes af browseren. Så hvis du har indhold i en iframe,
så kan det indhold ikke ses på mobil.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-05-07 20:37

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev :

>http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Og stadigvæk med forkert doctype, selvom de er blevet gjort
opmærksom på det.

Suk.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:50

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Og stadigvæk med forkert doctype, selvom de er blevet gjort
> opmærksom på det.
>
> Suk.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Lars Nielsen

Dato : 30-05-07 11:52

rene wrote:

> ja ja ja millioner tror

Båtnakke. Har du ikke vigtigere ting at tage dig til end at genere andre?

--
Lars Nielsen