program til redigering af hjemmeside for m~
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 08-05-07 09:05

Hej

Jeg er blevet bedt om at lave en hjemmeside for en bekendt.
Hun vil gerne selv have mulighed for at skrive indlæg på siden
løbende. Jeg mener der findes programmer så hun kan gøre dette
uden at skulle have kendskab til andet end word eller lign.
Kunne jeg få hjælp til hvilke og hvor disse programmer findes

Mange Hilsner
Jimmy skov Adetunji

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas

Dato : 08-05-07 09:44

Der er rigtigt mange løsninger derude, kommer an på hvad man er på
udkig efter.

Jeg bruger bla. cms made simple : http://www.cmsmadesimple.org. Min
kæreste kan selv finde ud af at opdatere hendes sider :)

Ellers er der også deciderede blog applikationer som wordpress, etc.
Men jeg kender ikke så meget til dem.

Et godt sted at kigge kunne være på http://opensourcecms.com/ her kan
du finde en masse open source cms løsninger, hvor man kan se hvad de
kan.

En anden løsning er selvfølgelig noget word / frontpage ting, MEN!
Syntes ikke det html kode de laver er særlig god.. (Det stinker
faktisk temmelig meget! Og virker kun i IExx)

/ Thomas

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 08-05-07 10:10

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Syntes ikke det html kode de laver er særlig god.. (Det stinker
> faktisk temmelig meget! Og virker kun i IExx)

Mange tak Thomas
Og du har helt ret omkring word og frontpage - ubrugeligt!!

Jimmy

Fra : per christoffersen

Dato : 08-05-07 10:20

"Jimmy skov Adetunji" <jordemoder@musling.net> skrev i en meddelelse

> Mange tak Thomas
> Og du har helt ret omkring word og frontpage - ubrugeligt!!

Skal det være noget i retning af en egentlig editor er en Dreamweaver -
Contribute løsning nok et bedre bud.
En CMS-model er dog nok i det lange løb det bedste. Den kan have så mange
andre fordele.

/Per

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 08-05-07 11:54

per christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Contribute løsning nok et bedre bud.
> En CMS-model er dog nok i det lange løb det bedste. Den kan have så mange

Hej per

Jeg kan ikke helt finde ud af om du mener at en cms er den bedste løsning
eller dreamweaver.
Kommer jeg ikke til at opleve nogle af de samme problemer som frontpage
hvis jeg anvender dreamweaver.
Det skal lige nævnes at jeg selv arbejder i xhtml og css, men er bange for
at når kunden så skal lægge noget op vil det også ændre i den eksisterende
programkode

Hilsen
Jimmy

Fra : per christoffersen

Dato : 08-05-07 12:07

> Jeg kan ikke helt finde ud af om du mener at en cms er den bedste løsning
> eller dreamweaver.

Jeg ville ssatse på en CMS løsning. Det giver nogle helt andre fordele,
fordi det er tilgængeligt hvor som helst fra (med en netopkobling...), og
ikke kræver rådighed over eller kendskab til særlige programmer.

> Kommer jeg ikke til at opleve nogle af de samme problemer som frontpage
> hvis jeg anvender dreamweaver.

Dreamweaver kan lave rigtig fornuftig kode, og den er fuldstændig valid,
hvis du beder programmet om at sørge for det.

/Per