MS Windows
briani 27239
Hastighedsoptimering i Vista
Fra : RM

Dato : 07-05-07 16:21

Jeg skiftede til Vista for en måneds tid siden. Jeg blev så glad for den nye
brugerflade og skiftede samtidig til Office 2007. Hurrah... det så
umiddelbart godt ud... MEEENNN...

For det første skulle jeg hente et par drivere til blandt andet kamera og
grafikkort. Det var så ok.

Men for det andet kunne min Norton ikke køre, så jeg måtte opgradere til
Vista... også forståeligt nok et eller andet sted.

For det trejde roder jeg en del rundt i Second Life.... Det var ikke så
godt. SL har bebudet, at det ikke kører med Vista. Det vil sige, man kan
godt logge ind og være der, men så snart, at man begynder at bevæge sig lidt
rundt, fryser skærmen i nogle sekunder... og den gør det bare hele tiden.
Surt... og de ved ikke, hvornår der kommer en Vista version.

For det fjerde kan mange af mine tredje parts programmer ikke køre
ordentligt. Blandt andet arbejder jeg en del i Adobe Dreamweaver. I version
8.0 kan den finde på at lukke programmet midt i redigeringen, og gøre andre
mærkelige ting. Så jeg købte en opgradering til CS3 - altså versionen, der
var lavet til Vista. Men den kan ikke installeres. Jeg har support fra
Adobe, men de kan heller ikke indtil nu finde ud af, hvad der er galt.

For det femte - og det er klart det værste - HASTIGHEDEN!!! Det har i den
grad sløvet maskinen at få Vista. Jeg har ellers en ny bærbar - Acer, dual
core, 1,7, 1 Gb ram. den skulle kunne køre det hele. men den er bare så
langsom til at åbne og lukke programmer, skifte program, hente post, åbne
vinduer og alt det, der kræver cpu kraft. Det er bare så ØV, for Vista er da
den Windows, der har de aller bedste muligheder for at tilfredsstille alle -
med alle de forskellige versioner.

Nå, men der er jo ikke noget at gøre. Hvis jeg vil arbejde hurtigt og
problemfrit igen, må jeg reinstallere maskinen med XP, og så vente et års
tid til alle sygdommene er overstået i Vista. På et eller andet tidspunkt
skifter jeg jo igen, men ikke foreløbig.

/RM

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-05-07 18:05

Hvad har du af maskine?
Det kunne jo være, 1Gb ram mere, kunne gøre det.

/Ole

Fra : RM

Dato : 07-05-07 18:50

Hej Ole

Som der står i mit indlæg, har jeg en Acer laptop 9420, Dual core, 1,7 Ghz,
1 Gb ram. Det skulle være nok, men selvfølgelig ville det køre bedre med 2
Gb ram, men jeg fatter ikke, det skulle være nødvendig - og det er jo så
heller ikke det, der anbefales.

/RM

Fra : jopa

Dato : 07-05-07 23:09

"RM" <rudy.madsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> med 2 Gb ram, men jeg fatter ikke, det skulle være nødvendig - og det er

1,7 Ghz, 1 Gb ram er ikke meget til Vista.
Vista er rimeligt resurcekrævende hvis du ellers sammenligner med tidligere
Windows versioner

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Peter MH

Dato : 07-05-07 19:48

> [...]
> da den Windows, der har de aller bedste muligheder for at tilfredsstille
> alle - med alle de forskellige versioner.

På min Vista hjalp det betydeligt på hastigheden at disable Superfetch.
(Findes under Start->Run->Services.msc)
Superfetch: http://en.wikipedia.org/wiki/SuperFetch#SuperFetch

/Peter

Fra : RM

Dato : 08-05-07 06:50

Ok, nu prøver jeg at disable den... så ser jeg, om hastigheden øges.

Tak for hintet

/RM

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 17:14

"RM" <rudy.madsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skiftede til Vista for en måneds tid siden. Jeg blev så glad for den
> nye brugerflade og skiftede samtidig til Office 2007. Hurrah... det så
> umiddelbart godt ud... MEEENNN...

Der er jo også openoffice som er ganske gratis
og som kan det meste af det office kan..
Hvad får folk til at gi ca 1200 for en kontorpakke ?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-05-07 17:56

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Der er jo også openoffice som er ganske gratis
> og som kan det meste af det office kan..
> Hvad får folk til at gi ca 1200 for en kontorpakke ?

Ja ja open office kan det meste, men en rigtig office føles og virker
bedre lidt alogi en Toyota Aygo er en bil men en Lexus LS460 føles og
virker bedre, måske denne forskel får folk til at købe det rigtige men
hvis man vil spare kan man jo købe en office pakke fra
http://www.software602.com/ så har man dog noget der ligner storebror
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 22:43

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker bedre, måske denne forskel får folk til at købe det rigtige men
> hvis man vil spare kan man jo købe en office pakke fra

Men hvis man ikke kan håndtere de egenskaber en Lexus
måske kan byde på, er man måske i sidste ende bedst
tjent med Aygo'en, eller en C1 som er samme vare
til billigere penge...
Det er alligevel de færreste som kan finde ud af
officepakken 100% og det ender som regel med
et brev, WordPad sikkert kunne frembringe tilnærmelsesvis.