MS Windows
briani 27239
2 pc'ere, kan den anden fjernstyres ?
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-07 15:52

jeg har 2 pc'ere

den ene bruger jeg meget og den anden knap så meget ... kan jeg ved blot et
klik på pc1 komme til at styrer pc2, således at jeg har fuld kontrol over
dem begge fra PC1 ?
- vil helst kun bruge det som ligger i XP ...

jeg bruger WinXP pro sp2 Dk på begge maskiner
( den på PC1 er fuld udg. og på PC2 er det en oem )

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Max

Dato : 07-05-07 16:04

Hej Johnny

> - vil helst kun bruge det som ligger i XP ...

Hemligheden hedder remote desktop

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/remoteintro.mspx

--
Mvh Max

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-05-07 22:55

tak

har prøvet dette, men det vil ikke rigtig virke ... ellers en dejlig nem
løsning ( lyder det til )

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-05-07 16:51

On Mon, 7 May 2007 23:55:21 +0200, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:

>har prøvet dette, men det vil ikke rigtig virke ... ellers en dejlig nem
>løsning ( lyder det til )

Det forstår jeg ikke:

Begge dine maskiner kører da XP Pro: Så bør Remote Desktop (eller på
dansk Fjernskrivebordet) fungere....

Jeg gætter på du kører uden bredbåndsrouter og dine computere derfor
har offentlige ip-adresser ???

I givet fald skal du nok afholde dig fra at eksperimentere med
fjernstyring: Risikoen er nemlig at andre herude fra internettet
overtager kontrollen

Men er dit lokalnet er isoleret bag en bredbåndsrouter så Windows
firewall kan deaktiveres og Windows Fil- og Printerdeling kan
aktiveres uden væsentlig sikkerhedsrisiko, burde det ikke være noget
problem at køre 'Fjernskrivebordet'....

<mlr>

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 08-05-07 18:30

jeg har en router hvor begge maskiner er koblet til ... den er så sat til et
modem ... skal jeg så til at lege med PCanywhere eller noget i den stil ?

Fra : Max

Dato : 08-05-07 18:35

Hej Johnny

> jeg har en router hvor begge maskiner er koblet til ... den er så sat
> til et modem ... skal jeg så til at lege med PCanywhere eller noget i
> den stil ?

Nu burde Remote Desktop fra MS egentlig ikke være noget
problem at få til at køre, men som et gratis alternativ er der
jo VNC som jeg godt kan anbefale.

http://www.realvnc.com/

--
Mvh Max

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-05-07 18:50

On Tue, 8 May 2007 19:29:56 +0200, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote:

>jeg har en router hvor begge maskiner er koblet til ... den er så sat til et
>modem ... skal jeg så til at lege med PCanywhere eller noget i den stil ?

Der er mange muligheder som f.eks VNC eller PCAnyWhere...

Men da begge maskiner kører XP Pro er Fjernskrivebordet den optimale
løsning...

Så jeg vil da stærkt anbefale du forsøger at få det op at køre først -
Om ikke andet så fordi det der nu forhindrer dig i at køre
fjernskrivebord, med stor sandsynlighed også vil hindre de andre
løsninger...

Prøv at forklare os hvad du har for problemer med Fjernskrivebordet og
vi skal give dig en hjælpende hånd...

<mlr>

Fra : Brian O

Dato : 08-05-07 22:24

> [...]

>modem ... skal jeg så til at lege med PCanywhere eller noget i den stil ?

Jeg har selv 2 maskiner, hvor den jeg ønsker at fjernstyre kører XP
PRO og den anden kører XP Home.

Jeg har oplevet problemer med Nortons Firewall - den har drillet flere
gange. Prøv evt. at deaktiviere din firewall for at se om det virker.

Prøv også at tjekke om du har givet tilladelse til at der oprettes
forbindelse til 'fjern'-computeren. Du skal logge på med et login, der
findes på denne - og som du har givet tilladelse til at logge på med.

//Brian O

Fra : Mogens

Dato : 09-05-07 20:14

Johnny B [2000] wrote:
> tak
>
> har prøvet dette, men det vil ikke rigtig virke ... ellers en dejlig nem
> løsning ( lyder det til )

Du kan bruge den gratis udgave af logmein (logmein.com). Den er en
anelse langsommere end windows indbyggede fjernskrivebord, men så
slipper du for problemet med at skulle ændre ip-adresser idet de fleste
mennesker idag har en router der skifter ip-adresse når routeren/modemet
bootes/connecter. Fungerer fint og er 100% gratis. Ligeledes er
sikkerheden i top ligesom hvis du havde brugt en vpn. Sidtsnævnte i
kombination med fjerskrivebord er bare en yderligere komplikation i
opsætningen, så logmein er mange gange nemmer at sætte op og bruge.

Fra : Peter

Dato : 07-05-07 16:10

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:463f3d14$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> over dem begge fra PC1 ?
> - vil helst kun bruge det som ligger i XP ...

Du skal have fat i en KVM Switchbox, som kan købe hos de fleste computer
høkere.
Med sådan en switchbox kan du bruge samme skærm, tastatur og mus (og ved
nogle også højttaler), til 2 computere.
Skiftet sker ved et dobbelttryk på en taste, og der virker særdeles
udmærket.

PeterB