kan ikke fange menu
Fra : tidemann

Dato : 07-05-07 13:18

Jeg kan ikke finde ud af at gå ud af tekster og ind i messe_files

Problemet er beskrevet her:
http://www.mettemia.dk/problem.htm

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-05-07 13:28

"tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> posting:

>Jeg kan ikke finde ud af at gå ud af tekster og ind i messe_files
>http://www.mettemia.dk/problem.htm

.../messe_files/messe-menu.incl

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : tidemann

Dato : 07-05-07 13:52

Christian Bohr-Halling wrote:
> "tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> posting:

> ../messe_files/messe-menu.incl

Det har jeg prøvet, det virker bare ikke.
Jeg forstår det ikke, for jeg plejer ikke at have problemer med include.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-05-07 15:31

On Mon, 7 May 2007 14:51:49 +0200, "tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk
(Slet 2You)> wrote:

>Det har jeg prøvet, det virker bare ikke.
>Jeg forstår det ikke, for jeg plejer ikke at have problemer med include.

Hvordan virker det ikke?
Får du en fejlmeddelelse?
Hvis du ikke får fejl, så er det måske i selve .inc-filen, du skal finde
problemet.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-05-07 14:27

Hej Marianne!
"tidemann" skrev i en meddelelse:
> Jeg kan ikke finde ud af at gå ud af tekster og ind i messe_files
>
> Problemet er beskrevet her:
> http://www.mettemia.dk/problem.htm

Har du prøvet med:
<!--#include file="/aktiva/messe_files/messe-menu.inc"--> ??

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-05-07 15:30

On Mon, 7 May 2007 15:26:41 +0200, "Dennis Munding" <mail@invalid.dk>
wrote:

>Har du prøvet med:
><!--#include file="/aktiva/messe_files/messe-menu.inc"--> ??

Hedder det ikke include virtual, når man starter med "/"?

<!--#include virtual="/aktiva/messe_files/messe-menu.inc"-->

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-05-07 16:24

Hej Jørn!
"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Hedder det ikke include virtual, når man starter med "/"?
>
> <!--#include virtual="/aktiva/messe_files/messe-menu.inc"-->

Jo - det er også det, jeg har skrevet...?!?

Hvis du mener, om der ikke automatisk bliver søgt fra sitets rod, når man
skriver include virtual, så er svaret nej.

Fra : tidemann

Dato : 07-05-07 16:56

Dennis Munding wrote:
> [...]
>
> Hvis du mener, om der ikke automatisk bliver søgt fra sitets rod, når man
> skriver include virtual, så er svaret nej.

Nå nu virker det!
Med <!--#include virtual="/aktiva/messe_files/messe-menu.inc"-->
Det havde jeg også prøvet, så jeg ved ikke om der var problemer med webstedet

Mystisk, men tak for hjælpen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-05-07 18:31

> Hvis du mener, om der ikke automatisk bliver søgt fra sitets rod, når man
> skriver include virtual, så er svaret nej.

#include file=".." skal anvendes når der angives relativ sti, og
#include virtual=".." når dre anvendes relativ sti.

Ovenstående påstand er forkert - include virual søger altid fra roden.

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-05-07 18:49

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> #include virtual=".." når dre anvendes relativ sti.
>
> Ovenstående påstand er forkert - include virual søger altid fra roden.

rubbish...
#include virtual=".." når der anvendes absolut sti. Starter altid fra roden.

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-05-07 20:55

Hej Birger!
"Birger Sørensen" <sdcXfjernX@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nope!

> rubbish...
> #include virtual=".." når der anvendes absolut sti. Starter altid fra
> roden.

Endnu mere rubbish, hvis man da skal tro på hjemmesideskolen.dk (hvilket jeg
er mest tilbøjelig til!):
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclvirt

Læg mærke til ordet "automatisk" i mit forrige svar!

For at søge fra roden, er man nødt til at sætte en "/" forrest i
sti-angivelsen.

Men hvad ved jeg om det...

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-05-07 22:52

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Læg mærke til ordet "automatisk" i mit forrige svar!
>
> For at søge fra roden, er man nødt til at sætte en "/" forrest i

:)
Hvis der ikke angives andet end filnavn kan anvendes både file og virtual, og
den includerede fil _skal_ så ligge i samme folder som den fil der udfører
includen.
Hvis der angives både sti og filnavn, skal med file angives relativ sti, mens
virtual altid _skal_ starte med / og altid starter i roden ( /'en svarer til
domæne navnet..)

Tror vi er enige - det er bare et spørgsmål om at trykke det rigtigt ud...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-05-07 20:50

On Mon, 7 May 2007 17:24:08 +0200, "Dennis Munding" <mail@invalid.dk>
wrote:

>Hej Jørn!
>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

>Jo - det er også det, jeg har skrevet...?!?

Er det? For så skal jeg have *helt* andre briller

Jeg læser:
- altså "file", ikke "virtual"

>Hvis du mener, om der ikke automatisk bliver søgt fra sitets rod, når man
>skriver include virtual, så er svaret nej.

Nej, det var ikke.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-05-07 21:16

Hej Jørn!

> Er det? For så skal jeg have *helt* andre briller

Damn! For meget copy/paste...
Beklager! Min fejl - der skulle selvfølgelig have stået include virtual...

> Nej, det var ikke.

Ok! Så er vi enige (tror jeg nok...).

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-05-07 01:01