Fungerer min fanebladsmenu?
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-05-07 12:17

Hej

Jeg har lavet en fanebladsmenu på denne side:
http://www.stokerpiller.dk/alternativt_stokerbraendsel.shtml

Den validerer og er testet i FF2 og IE6, men jeg vil gerne lige
høre om den giver problemer i andre browsere?
Jeg har nemlig et par andre sider hvor det vil være
hensigtsmæssigt at indføre den som ekstra menu.

Inspiration er iøvrigt hentet fra webdesign101.dk

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-05-07 13:23

Ulrik Christensen <nospam@gmail.com> posting:

http://www.opera.com/

http://browsershots.org/

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-05-07 13:29

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>http://www.opera.com/

Og så glemte jeg lige at skrive, at i de 5 sekunder, jeg var på
siden, bemærkede jeg ikke nogen problemer i Opera 9.2.

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-05-07 17:00

Takker, Opera er downloadet og det ser jo fint ud

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-05-07 18:12

"Ulrik Christensen" skrev i en meddelelse...

> Takker, Opera er downloadet og det ser jo fint ud

....men sørg for, at den side, man ser på, ikke ligger som link i menuen.
Ellers linker siden til sig selv, og det er ikke brugervenligt. Du kan for
så vidt bare fjerne <a href> og </a> om linket, og så style på elementet
udenom, så du stadig kan styre udseendet af teksten. Som regel er det <li>
eller <dd>.

Du kan også bruge "#" i stedet for linket til siden i href... jeg
foretrækker dog det første, da et link i det hele taget her vil virke
ulogisk

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-05-07 18:15

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

> ...men sørg for, at den side, man ser på, ikke ligger som link i menuen.

Menuen testet (hurtigt) i IE6 Win XP Pro 1024*768........ Ingen umiddelbare
problemer her med side/menu.

MVH
Rune JEnsen

Fra : erik.ginnerskov@get2~

Dato : 07-05-07 20:28

On 7 Maj, 13:17, Ulrik Christensen <nos...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Den validerer og er testet i FF2 og IE6, men jeg vil gerne lige
> høre om den giver problemer i andre browsere?

Testede lige i IE 7, der fungerer dine faneblade også.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk