MS Windows
briani 27239
Anvende WinXP Home på en anden pc?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-05-07 17:34

Jeg købte i sommer en WinXP Home (upgrade) som jeg håbede på at kunne få
til at køre på min 7-8 år gamle Acer TravelMate. Det gik egentlig også
meget godt, dog kunne den ikke lide når jeg satte Bluetooth-enheder ind i
USB-stikket. Når jeg gjorde det, gik pc'en helt i baglås.

Det endte med at jeg efter nogen tid afinstallerede WinXP og
geninstallerede Win2000 som pc'en tidligere havde kørt upåklageligt med.
Det eneste jeg ikke var tilfreds med med hensyn til Win2000, var pc'ens
opstartstid som varede "7 lange og 7 brede", mens det gik en del hurtigere
med WinXP installeret.

Desværre nåede jeg at registrere min version af WinXP, mens jeg havde den
installeret på min gamle AcerTravelMate . Mit spørgsmål går derfor på, om
jeg ville kunne bruge min WinXP på en nyindkøbt pc uden forudinstalleret
software eller om Microsoft har registreret sammenhæng mellem min WinXP og
min gamle Acer TravelMate, således at jeg kun ville kunne installere og
benytte den på min gamle AcerTravelMate, hvor den altså ikke fungerede
tilfredsstillende.

Claus

Fra : Hans

Dato : 06-05-07 18:52

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> min gamle Acer TravelMate, således at jeg kun ville kunne installere og
> benytte den på min gamle AcerTravelMate, hvor den altså ikke fungerede

Du kan installere og aktivere på ny pc. Evt. via problemløst telefonopkald.

Fra : Jack

Dato : 06-05-07 19:28

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
spørgsmål går derfor på, om

Hvis det var en upgrade tvivler jeg på den kan instaleres som fuld install.
men ved det ærligtalt ikke

Fra : Hans

Dato : 06-05-07 19:55

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål går derfor på, om
>
> Hvis det var en upgrade tvivler jeg på den kan instaleres som fuld

Så var det måske bedst, du ikke gjorde dig klog.

Fra : Jack

Dato : 06-05-07 20:16

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse news:463e2724$0$14032>>
> Så var det måske bedst, du ikke gjorde dig klog.

Gjorde jeg det ?? eller beskrev jeg en tvivl...

Fra : Jack

Dato : 06-05-07 21:07

> Gjorde jeg det ?? eller beskrev jeg en tvivl...

PS men det er da interessant at vide, om du ved at man kan instalere en
upgrade version som ny fuld install ? Det kunne jo spare en for en masse
penge.. (derfor mit tvivls svar) Eller gjorde du dig bare klog, uden at
læse spørgsmålet ordenligt ?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-05-07 22:28

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev :

> PS men det er da interessant at vide, om du ved at man kan instalere en
>upgrade version som ny fuld install ?

Det kan man sagtens, undervejs i installationen, så skal den blot
»sniffe« til en en cd med en windowsversion, der giver ret til
opgradering.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : joke

Dato : 07-05-07 16:32

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan man sagtens, undervejs i installationen, så skal den blot
> »sniffe« til en en cd med en windowsversion, der giver ret til
> opgradering.

og såfremt man skal ringe og snakke med en medarbejder vedr. aktivering kan
det blive nødvendigt at oplyse produktnøglen på den version man opgradere
fra

Fra : Hans

Dato : 07-05-07 16:55

"joke" <jkp6670haderspamsaafjernaltfoerefter0ogtilsnabela@hotmail.nocom>
skrev i en meddelelse news:463f466f$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
kan
> det blive nødvendigt at oplyse produktnøglen på den version man opgradere

Og?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-05-07 17:13

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i

> Det kan man sagtens, undervejs i installationen, så skal den blot
> »sniffe« til en en cd med en windowsversion, der giver ret til
> opgradering.

Mon den kan "nøjes" med at "sniffe" til en cd med WinME (update). WinME
skulle være okay, men er WinME (update) mon også?

Claus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-05-07 18:20

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev :

>Mon den kan "nøjes" med at "sniffe" til en cd med WinME (update). WinME
>skulle være okay, men er WinME (update) mon også?

Næppe, for du skal jo også ha' en windowsversion, der giver ret
til opgradering til Me.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)