Indsæt navnet på ugedag
Fra : vibbe

Dato : 04-07-01 14:07

Hej jeg er igang med at lave et budget via Excel, og nu skal jeg
indsætte navnet på ugedagen i en kolone ud fra en dato som står i en
anden kolone, hvordan gør jeg dette.

kolone 1 kolone 2
-------- --------
14/3-01 Tirsdag
24/5-02 Lørdag

http://www.kandu.dk/

Fra : Harald Staff

Dato : 04-07-01 16:51

Hei

Dato i A1, simpelthen denne i B1:
=A1
og formater cellen som egendefineret talformat "dddd"

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Palle Bruun

Dato : 07-07-01 21:02

Harald Staff <harald.staff@eunet.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hvduj$73h$1@oslo-nntp.eunet.no...

> og formater cellen som egendefineret talformat "dddd"

Ikke forstået! (egendefineret talformat "dddd")

så står der præcis det samme i b2
--
Hilsen
Palle

Fra : Harald Staff

Dato : 08-07-01 07:23

"Palle Bruun" <p-bruun@email.dk> wrote in message
> Ikke forstået! (egendefineret talformat "dddd")

Så er det på tide å bruke Hjelp og finne frem "egendefineret talformat" der.

Create a custom number format

Select the cells you want to format.

On the Format menu, click Cells, and then click the Number tab.
Show Me

In the Category list, click a category, and then click a built-in format
that resembles the one you want.

In the Category list, click Custom.

In the Type box, edit the number format codes to create the format you want.

Fra : Leo Heuser

Dato : 08-07-01 11:35

Egendefineret = Brugerdefineret på dansk.

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : Harald Staff

Dato : 08-07-01 17:56

"Leo Heuser" <leo.heuser@get2net.dk> wrote in message
> Egendefineret = Brugerdefineret på dansk.

Ouch. Nok en av dem... måske skulle jeg holde meg til
Norge/USA -newsgroups...

Beste hilsen MountainMonkey

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-07-01 09:46