MS Windows
briani 27239
Microsoft sælger ikke XP licenser efter ja~
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 06-05-07 07:56

Mener jeg har læst dette et sted.

Kan det være rigtigt ?
Hvad hvis man har en gammel computer og vil køve XP til den ?

Fra : Max

Dato : 06-05-07 08:19

Hej

> Kan det være rigtigt ?

Må Microsoft nu ikke selv bestemme hvornår de vil
sælge hvad ?

> Hvad hvis man har en gammel computer og vil køve XP til den ?

Så må man købe en gammel XP eller finde på noget andet.

--
Mvh Max

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-05-07 08:40

> Hej

> Må Microsoft nu ikke selv bestemme hvornår de vil
> sælge hvad ?

> Så må man købe en gammel XP eller finde på noget andet.

øhh tager jeg fejl eller er det ikke sådan at man ikke må overdrage sin
licens???

I så fald kan man ikke købe en gammel XP

Peter

Fra : Max

Dato : 07-05-07 09:04

Hej Peter

> øhh tager jeg fejl eller er det ikke sådan at man ikke må overdrage
> sin licens???

Det kommer vel an på hvad type licens det er.

--
Mvh Max

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-05-07 08:23

On 5 May 2007 23:56:04 -0700, "ttdifferent@gmail.com"
<ttdifferent@gmail.com> wrote:

>Mener jeg har læst dette et sted.
>
>Kan det være rigtigt ?
>Hvad hvis man har en gammel computer og vil køve XP til den ?

Det bare ærgelig Sonny-boy. Microsoft sælger jo heller ikke Windows
98, Windows 95 eller Windows 3.1 længere for den sags skyld
De har måtte sætte grænsen et eller andet sted og de har så valgt
januar 2008. Men hvis der kommer en stor efterspørgsel er jeg sikker
på at de kan lokkes til at forlænge den grænse, selvom jeg tror at
efterspørgslen skal være enorm (større end efterspørgslen på Vista)

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-05-07 09:24

<ttdifferent@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Mener jeg har læst dette et sted.

>Kan det være rigtigt ?
>Hvad hvis man har en gammel computer og vil køve XP til den ?

Du skal huske at læse rigtigt , MS vil ikke sælge XP OEM licenser til
PC fabrikanter efter 2007 men kun Vista, derfor vil Dell bl.a. levere
Linus med nye PC'ere.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-07 09:43

Den 06-05-07 10.23 skrev Paul Østerby Sørensen følgende:

> Du skal huske at læse rigtigt , MS vil ikke sælge XP OEM licenser til
> PC fabrikanter efter 2007 men kun Vista, derfor vil Dell bl.a. levere
> Linus med nye PC'ere.

Hjælper han så med opsætningen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-05-07 09:59

> [...]
> Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for
> makkerens hvasse blikke og spark under bordet.

Ikke så vidt jeg ved, men der er jo lidt tid tilbage så det kan jo være
at det er muligt at lave noget der er til at bruge for almindelige
mennesker ???
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-07 11:21

Den 06-05-07 10.59 skrev Paul Østerby Sørensen følgende:

> Ikke så vidt jeg ved, men der er jo lidt tid tilbage så det kan jo være
> at det er muligt at lave noget der er til at bruge for almindelige
> mennesker ???

Hvis han kun leveres med for at få en kop kaffe og en hyggesnak, så kan
det altså være lige meget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-05-07 09:47

On Sun, 6 May 2007 10:23:36 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

> [...]
>>
>Du skal huske at læse rigtigt , MS vil ikke sælge XP OEM licenser til
>PC fabrikanter efter 2007 men kun Vista, derfor vil Dell bl.a. levere

Kan man købe linus til installering, så en dummernik kan håndtere
den uden en IT uddannelse (og uden Dell)
mvh Ebbe

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-05-07 10:02

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan man købe linus til installering, så en dummernik kan håndtere
> den uden en IT uddannelse (og uden Dell)
> mvh Ebbe

Jeg er ikke lige faldet over nogle, men mon man ikke på ½år kan lave
noget der kan preinstalleres på en Dell men om det så virker uden en
Dell der bliver jeg dig svar skyldig.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 06-05-07 10:16

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en
meddelelse news:463d9987$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>>
> Jeg er ikke lige faldet over nogle, men mon man ikke på ½år kan lave
> noget der kan preinstalleres på en Dell men om det så virker uden en

Jeg faldt lige over denne på Alt om Data's HP "
Mens Ubuntu snart kan præinstalleres på Dells konsumerprodukter, er der
ifølge Novell forhandlinger med Dell om at kunne præinstallere SUSE
Linux Enterprise Desktop på firmaets professionelle produkter.

Bliver det tilfældet, vil der for alvor blive konkurrence med Microsoft,
som hidtil har haft dette marked for sig selv.

For at det skal kunne lykkes for Novell, skal der dog lidt mere styr på
SUSE Linux Enterprise Desktop, der blandt andet leveres i forskellige
versioner i forskellige lande, hvilket Dell ikke vil se mildt på."

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-05-07 10:11

Ebbe Hansen wrote:

> Kan man købe linus til installering, så en dummernik kan håndtere
> den uden en IT uddannelse (og uden Dell)

Nej.
Men man kan downloade en gatis der hedder Ubuntu, der faktisk ikke
er svære end Windows. MEN. Da man kan få hjælp til Windows på hvert
et gade hjørne og skal lede igennem byer og land for at finde hjælp til
Linux er det en sandhed med modifikationer.

Før omtalte Ubuntu er let og hurtig at installere. Den er meget let at bruge
i den standart opsætning. Men når der skal installeres andet software, som
f.eks. Skype, så.... Tja jeg har aldrig Skype til at virke. Og scannere og
printer
skal man ikke lige forvente at de virker. Især hvis de er fra Canon.

mvh
Henning

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-05-07 15:36

Det er fanme uhyggeligt du
mvh Ebbe

Fra : John

Dato : 06-05-07 10:28

Ebbe Hansen skrev:

> Kan man købe linus til installering, så en dummernik kan håndtere
> den uden en IT uddannelse (og uden Dell)

Jeg kastede mig over Linux uden at have kendskab til det.
Jeg sidder nu og skriver dette på min IBM T40 med openSUSE 10.2. Det er
indtil videre gået udemærket.

Mange er også glade for (K)Ubuntu. Disse faldt dog ikke i min smag.

Men Linux er på mange punkter anderledes end Windows, fx når det kommer
til installering af nye programmer. Desuden er der en del ting der enten
fungerer dårligt eller slet ikke fungerer i Linux.
Jeg bliver dog mere og mere glad for Linux jo mere jeg bruger det og jo
mere jeg lærer om det.

Men vil man have noget der virker out-of-the-box hedder det efter min
mening stadig Windows.

Mvh

John