MS Windows
briani 27239
Genvej til bestemt internetnetadresse skal~
Fra : John Smith

Dato : 04-05-07 19:46

Jeg har en internetgenvej, der skal kopieres til "C:\Documents and
Settings\All Users\skrivebord".

Jeg har prøvet med en bat-fil

Den Batfil jeg bakser med ser så vidt jeg husker således ud. (Har glemt
USBen med filen på arbejde):

copy "Test med UNI-login.lnk" "C:\Documents and Settings\All
Users\skrivebord"

Filen "Test med UNI-login.lnk ligger i samme mappe som batfilen.

Jeg spørger her fordi jeg skal have gjort det ved 40 maskiner og en
lille bat-fil kan hjælpe mig meget. IT-afdelingen er ikke til den store
hjælp.
Det skal nævnes at kopiere en skabelon (fra MS Word)til skrivebordet har
ikke været noget problem, men denne lille internetgenvej volder nogen
problemer

Mvh.
Allan

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-05-07 21:27

On Fri, 04 May 2007 20:45:43 +0200, John Smith <no@email.com> wrote:

> [...]
>Det skal nævnes at kopiere en skabelon (fra MS Word)til skrivebordet har
>ikke været noget problem, men denne lille internetgenvej volder nogen

Jeg forstår nok ikke helt dit problem, men hvad er der i vejen med
blot at oprette en genvej på skrivebordet (højreklik på skrivebordet,
ny, genvej, skriv adressen ind, næste, giv den et navn)?

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : John Smith

Dato : 05-05-07 11:01

Hej Poul Erik

> [...]
> blot at oprette en genvej på skrivebordet (højreklik på skrivebordet,
> ny, genvej, skriv adressen ind, næste, giv den et navn)?

Det er der nu ikke noget i vejen med. Men da jeg skal gøre det samme ved
40 computere, ville jeg gerne have en lille bat-fil til at gøre det
samme for mig. Det vil lette arbejdet ved den enkelte maskine umådeligt
meget. Derfor ...
Det vil sige kopiere den genvej jeg har i mappen sammen med bat-filen
til "all users" i Documents and Settings.

Mvh.
Allan