MS Windows
briani 27239
Ny PC, installeret med "gammel" OEM XP kø~
Fra : KIJ

Dato : 04-05-07 12:06

OEM XPhome er i sin tid købt sammen med "hardwaren" en mus.

På grund af mange nedbrud på min nuværende PC, installeret med "muse" OEM
XPèn, overvejer jeg at anskaffe en ny PC og installere den gamle "muse"
OEM udgave her.

På grund af de mange nedbrud har jeg det sidste års tid skullet registrere
til MS over telefonen, så denne registreringsmåde er ikke ubekendt

Jeg har set alle de mange spørgsmål/svar om OEM udgaver på ny PC som har
været i gruppen, alligevel må jeg stille spørgsmålet.

Er det ok at registrere OEM XP på ny PC ?
Musehardwaren er intakt og MS etiketten sidder solidt på musen.

Kij

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-07 12:37

Den 04-05-07 13.06 skrev KIJ følgende:
> OEM XPhome er i sin tid købt sammen med "hardwaren" en mus.

> Er det ok at registrere OEM XP på ny PC ?
> Musehardwaren er intakt og MS etiketten sidder solidt på musen.

Nej, licensen følger pc'en, ikke musen. Ikke desto mindre kan du
sandsynligvis godt installere og få aktiveret XP'en på den nye pc, men i
henhold til licensen må du ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-07 18:34

> Nej, licensen følger pc'en, ikke musen. Ikke desto mindre kan du
> sandsynligvis godt installere og få aktiveret XP'en på den nye pc, men i
> henhold til licensen må du ikke.

Er du sikker på at den ikke bare følger musen? Det må vel være den hardware
som den er købt sammen med.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-07 20:22

Jørgen Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er du sikker på at den ikke bare følger musen? Det må vel være
> den hardware som den er købt sammen med.

Licensen følger ikke musen - den følger den første PC, som den
bliver installeret på - og under installationen bekræfter man at
den kun installers på denne PC.

Musen er ligegyldig, og mange er begyndt at sælge OEM versioner
helt uden hardware - betingelsen er så at den kun installeres på
en PC i licensens levetid.

Men det har været drøftet "en million" gange - dels her i gruppen
og i forbruger- og jura-grupperne.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : KIJ

Dato : 05-05-07 17:48

> Er det ok at registrere OEM XP på ny PC ?
> Musehardwaren er intakt og MS etiketten sidder solidt på musen.
>
> Kij

Tak for svarene på mit spørgsmål.
hvor man ved, eller konkluderer: Ny PC og den gamle OEM licens kan ikke
længere bruges

Hvis en reparatør har udskiftet bundkort/HDD eller andet væsentligt i PCen
Hvor meget må man i grunden udskifte og stadig kunne benytte den gamle OEM?

Jeg ved at det har været behandlet flere gange, men ved man noget konkret om
dette emne?

KIJ

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-05-07 23:29

On Sat, 5 May 2007 18:48:10 +0200, "KIJ" <ikjsletdette@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg ved at det har været behandlet flere gange, men ved man noget konkret om

Det er et godt spørgsmål. Kan man komme med en "god" historie,
aksepterer MS tilsyneladende meget, men hvor grænsen går, tja...

En bekendt har udskiftet bundkort og CPU (andet fabrikat af bundkort,
men stadig AMD CPU, blot hurtigere).

--
Slet transportmidlet før eu
__o