MS Windows
briani 27239
Alle mapper i "dokumenter" er forsvundet
Fra : Jesper

Dato : 03-05-07 21:58

Hej.

Jeg sidder med en af mine venners pc, da der er sket det meget mærkelige, at
alle hans filer i mappen "dokumenter" er forsvundet helt - ja det er selve
mappen "dokumenter også. Der er netop kørt et antivirus program efter at
problemet er opstået, og det finder ingen vira. Til gengæld har vi fundet en
del billeder som han ikke kender og der står under egenskaber, at de er
oprettet i 2002...hmm PC´en er fra sidste år....

Nogle gode forslag????

Meget spændt....

Mvh

Jesper

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 03-05-07 23:44

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi fundet en del billeder som han ikke kender og der står under
> egenskaber, at de er oprettet i 2002...hmm PC´en er fra sidste år....

Prøv at højreklikke på skrivebord og vælg egenskaber
Vælg fanen "skrivebord" og tryk på "tilpas skrivebordet"
Sæt flueben i "dokumenter" i "ikoner på skrivebordet"
og tryk "ok"
Så burde dokument-mappen komme på skrivebordet igen uanset placering på
disken.
Så højreklikker du blot på den og vælger "egenskaber"
så kan du se placeringen, om den er blevet flyttet ved en fejl evt.

Mon ikke billederne kan være test-billeder fra styresystemet?
Jeg ved da at XP har diverse billeder liggende, hvis oprindelse sagtens kan
være fra 2002.
Det er da sket for mig, at jeg er kommet til at flytte en mappe ved et
uheld. (træk&slip)
Hvis man i stifinder flytter mappen dokumenter ind i en anden mappe, så
forsvinder mappen dokumenter også fra skrivebordet.

Ellers: Har i prøvet at søge efter mappen?
"Start">"søg">"efter filer og mapper">"Alle filer og mapper" og skriv
dokumenter.
Finder i mappen, så flyt den tilbage til (C:\Documents and
Settings\brugernavn\)
For at få en genvej på skrivebordet, så gør som jeg skrev i starten.

Carsten