MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
flytning af HD
Fra : Bjarnep

Dato : 03-05-07 06:37

Jeg skal flytte HD (med indhold) til en ny PC. Harddiskene kommer fra en PC
med XP og NTFS, vil jeg rende ind i noget "ejerskabs" problem? Er der noget
jeg kan / skal gøre før jeg flytter dem. Diskene (3x300Gb) skal afmonteres i
dag og jeg skal så montere dem på en ny-indkøbt XP-PC der står på vores
kontor i Kina.
mvh BjarneP

Fra : Anders

Dato : 03-05-07 06:50

Du skal starte med at lave en sikkerheds backup, af de ting (uden XP) som
der skal gemmes på disken.

Hvis alt på disken skal gemmes, så tager det ca. 6 timer pr disk, så hvis du
skal være færdig idag, så....

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-05-07 07:29

Bjarnep wrote:

> Jeg skal flytte HD (med indhold) til en ny PC. Harddiskene kommer
> fra en PC med XP og NTFS, vil jeg rende ind i noget "ejerskabs"
> problem?

Hvis ellers der er administrator-adgang til maskinen i Kina og der
ikke anvendes kryptering, er der ingen ejerskabsproblemer. Som
administrator tager man blot ejerskab over alle mapperne.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Bjarnep

Dato : 03-05-07 07:43

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke anvendes kryptering, er der ingen ejerskabsproblemer. Som
> administrator tager man blot ejerskab over alle mapperne.

tak for svar - hvor og hvordan tager man ejerskab?
bjarneP

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-05-07 13:54

Bjarnep wrote:

> tak for svar - hvor og hvordan tager man ejerskab?

Start med at slå enkel fildeling fra, hvis det er XP Home:
Mappeindstillinger | Vis | Brug enkelt filindstilling

Højreklik derefter på en eller flere mapper og vælg
Egenskaber | Sikkerhed | Avanceret | Ejer
der kan ejerskabet overføres til den ønskede konto.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Richard Thune

Dato : 03-05-07 19:07

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i meddelelsen

> Start med at slå enkel fildeling fra, hvis det er XP Home:
> Mappeindstillinger | Vis | Brug enkelt filindstilling
Her er vist en mindre fejl, det kan nemlig ikke lade sig gøre i home.
Dvs. det kan lade sig gøre i fejlsikret tilstand.
RT

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-05-07 20:34

Richard Thune wrote:

Toke:

> Her er vist en mindre fejl, det kan nemlig ikke lade sig gøre i home.
> Dvs. det kan lade sig gøre i fejlsikret tilstand.

Err... Okay? Jeg har lige prøvet på min Home, uden problemer.
Der gik lige et minut inden ændringen slog igennem.

(der kontrolleres)

Ah... Jeg har ikke en Home, men en Pro. Jeg beklager forvirringen.
Men du har så heldigvis givet svaret ved Home.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Henning

Dato : 03-05-07 07:50

On Thu, 3 May 2007 07:36:38 +0200, "Bjarnep"
<bjarne.pedersen@-fjern-mail.dk> wrote:

> [...]
>dag og jeg skal så montere dem på en ny-indkøbt XP-PC der står på vores

Skal det forståes sådan, at du forventer diskene kan boote bagefter i
en ny, tilfældig pc? I så fald bliver lidu skuffet, med mindre
hardwaren er 100% ens.

Fra : hcma

Dato : 03-05-07 10:51

> [...]
> noget jeg kan / skal gøre før jeg flytter dem. Diskene (3x300Gb) skal
> afmonteres i dag og jeg skal så montere dem på en ny-indkøbt XP-PC der

Afmonter hd'en og sæt den i en ekstern boks.
m v h
hcma/-