Callbumping på Cisco 761............
Fra : RaVeN

Dato : 08-01-01 10:40

Kan man lave callbunping på en Cisco 761 router......???
....og i så fald hvordan !!!!

RaVeN................

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-01-01 23:17

On Mon, 08 Jan 2001 10:39:41 +0100, RaVeN <snif@sniffer.com>
wrote:

> Kan man lave callbunping på en Cisco 761 router......???

Du ønsker at smide den ene kanal, hvis du får en telefonsamtale
mens du har to kanaler aktive?

Ja, det kan man godt, men det kræver at man abonnerer på 'banke
på'-tjenesten hos Tele Danmark, og at man læser manualen under
'set voicepriority'.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-01-01 20:49

Asbjorn Hojmark wrote:

> Du ønsker at smide den ene kanal, hvis du får en telefonsamtale
> mens du har to kanaler aktive?

[Searching old news...] Der var den! Jeg synes nok det havde været
oppe før...

> Ja, det kan man godt, men det kræver at man abonnerer på 'banke
> på'-tjenesten hos Tele Danmark, og at man læser manualen under
> 'set voicepriority'.

Det er lykkedes mig at få en 765M til at lægge den ene B-kanal ned,
hvis man løfter røret på en telefon, der er tilsluttet en af de analoge
porte, men den er kold over for om der kommer et kald udefra. Så vidt
jeg kan se, er det samme funktion (altså enten smidder den aldrig en
B-kanal - ellers gør den det både på ind- og udgående kald).
"Banke på" skulle være aktiveret, og routeren giver da også et banke
på signal, hvis man ringer den op selv om man allerede taler på begge
B-kanaler.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-01 00:45

On Wed, 24 Jan 2001 20:49:29 +0100, Jonathan Stein
<jstein@image.dk> wrote:

> [...]
> jeg kan se, er det samme funktion (altså enten smidder den aldrig en
> B-kanal - ellers gør den det både på ind- og udgående kald).

Hvis jeg husker ret, kan man sætte det for 'incoming' eller
'outgoing' (eller inbound og outbound) og så angive always.

> "Banke på" skulle være aktiveret, og routeren giver da også et banke
> på signal, hvis man ringer den op selv om man allerede taler på begge
> B-kanaler.

Uhm, jeg mener, at den først smider anden kanal, når man faktisk
løfter røret. Så vidt jeg husker, smider den ikke en kanal, bare
fordi der kommer et kald.

Hvad siger manualen?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-01-01 11:20

Asbjorn Hojmark wrote:

> Uhm, jeg mener, at den først smider anden kanal, når man faktisk
> løfter røret. Så vidt jeg husker, smider den ikke en kanal, bare
> fordi der kommer et kald.

- Men den skulle jo helst lade telefonen ringe, så man ved der kommer et kald
- det gør den heller ikke.

> Hvad siger manualen?

At default er "always". "Data calls are always bumped for voice calls".

Der er også et eksempel, der siger "The following example configures voice
priority for incoming calls on both telephone interfaces to conditional mode:"

Host>set voicepriority conditional

- altså sætter man tilsyneladende voice priority på incoming calls, hvis man
ikke angiver andet. Men nu fik jeg da set, at man kan sætte priority forskelligt
på incoming og outgoing, så jeg må lige prøve igen. (Synes godt nok jeg havde
været der før, men det har nok bare været et config eksempel eller en
quick-guide, jeg har kigget på).

M.v.h.

Jonathan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-01-01 19:56

Jonathan Stein wrote:

> At default er "always". "Data calls are always bumped for voice calls".

- Men det skal man ikke stole alt for meget på: "se vo in al" - så kører det! (SEt
VOicepriority INcoming ALl).

M.v.h.

Jonathan