Noget af titellinien er det samme mens and~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-05-07 21:29

Hej,

På hjemmesiden
http://www.csnet.dk
kan man hvis man går ind på nogle af undersiderne se, at noget af titlen går
igen, mens noget af titlen bliver udskiftet.

I det her tilfælde er det teksten efter bindestregen der bliver udskiftet.

Er der nogle der ved hvordan man laver dette?

Jeg bruger PHP (hvis dette altså behøves).

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-05-07 21:43

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote in
message news:463a4628$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Er der nogle der ved hvordan man laver dette?
>
> Jeg bruger PHP (hvis dette altså behøves).
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Er det det der står i <title></title> du tænker på ?

Henrik
http://www.sahlsa.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 00:07

On Thu, 3 May 2007 22:29:17 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
> [...]

>I det her tilfælde er det teksten efter bindestregen der bliver udskiftet.
>
>Er der nogle der ved hvordan man laver dette?

Det kan i princippet laves manuelt på hver enkelt side.

>Jeg bruger PHP (hvis dette altså behøves).

Carsten bruger ASP - men det gør nok ikke den store forskel.
Et gæt kunne være, at han har en global variabel med sin "Site-tiel"
("Gode råd til webdesigneren") og så på hver enkelt side har en
"side-titel" ("Velkommen", "Artikler" osv.) og så klistrer dem sammen
med en " - " imellem.

Men det kan bygges op på mange måder, så det er Carsten selv nok den
bedste til at svare på

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-05-07 01:17

Jørn Andersen skrev:

> Carsten bruger ASP - men det gør nok ikke den
> store forskel. Et gæt kunne være, at han har en global
> variabel med sin "Site-tiel"

Carsten har det sikkert fra min artikel på
http://html-faq.dk/2014.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-05-07 10:49

Hej Anders!
"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:463a4628$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> I det her tilfælde er det teksten efter bindestregen der bliver udskiftet.
>
> Er der nogle der ved hvordan man laver dette?

Som nævnt af andre, så er der flere måder at gøre det på...

> Jeg bruger PHP (hvis dette altså behøves).

Så kan du f.eks. gøre som jeg:

Jeg har lagt alt indhold i <head>-delen (Doctype, meta-tags, <title> o.s.v.)
i en særskilt fil, som jeg kalder på hver enkelt side.
I <title>-tagget har jeg så skrevet:
Munding Web-design - ganske enkelt... - <? echo $strTitle; ?>

På hver side definerer du så $strTitle - f.eks.: $strTitle = "Velkommen",
hvilket vil give dette i <title>-tagget:
Munding Web-design - ganske enkelt... - Velkommen

> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Det var så lidt...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-07 17:50

Anders Boholdt-Petersen wrote:
> [...]
> kan man hvis man går ind på nogle af undersiderne se, at noget af
> titlen går igen, mens noget af titlen bliver udskiftet.

Øverst på dine sider indsætter du denne kode:

<? $strTitle="Individuel titel";?>

Derefter indsætter du i sidens header (eller endnu bedre i en fælles header,
du inkluderer på alle sider) denne kode:

<title>Fælles titel - <? echo $strTitle; ?></title>

"Individuel titel" og "Fælles titel" bestemmer du selv indholdet af.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 05-05-07 10:27

Hej alle,

Tusind tak for de mange kommentarer der er kommet i denne tråd - det er jeg
virkelig glad for)!!!

Jeg vil i den nærmeste fremtid kikke på hvordan jeg kan lave det udfra jeres
ideer!

Endnu en gang tudins tak for hjælpen!