Dresscode til en fodboldkamp
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-04-07 15:02

Jeg har ikke været tilskuer til en fodboldkamp siden 1988, hvor at vi blev
nedkæmpet på det skammeligste i Tyskland, men jeg kan forstå at tiden
åbentbart kalder på en dresscode for tilskuere.

http://www.bt.dk/article/20070425/SPORT02/70425034/0/A

Jeg har kigget lidt på sortimentet og finder det lidt for moderne til min -
efter min kones mening - konservative tøjstil. Men hvad fejler tøjet fra
kollektionen. Hvad er det provokerende i deres snit?

http://www.thorsteinar.de/

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-07 15:17

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> efter min kones mening - konservative tøjstil. Men hvad fejler tøjet fra
> kollektionen. Hvad er det provokerende i deres snit?

Dit link fra BT svarer jo selv på spørgsmålet. Firmaet synes at have
forbindelse med nazi-miljøet, og bruges tilsyneladende som en form for
uniform ... i øvrigt havde jeg aldrig hørt om det før ...

> http://www.thorsteinar.de/

En nærmere læsning af siden for 'mens' tøj viser en lidt macho tøjstil
[dog ikke udelukkende], og så det naturlige spørgsmål:

Hvad er forskellen på 'shorts' og 'trousers' dér? Ja, jeg har i hvert
fald lidt svært ved at se forskel på benenes længde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 15:28

> Dit link fra BT svarer jo selv på spørgsmålet. Firmaet synes at have
> forbindelse med nazi-miljøet, og bruges tilsyneladende som en form for
> uniform ... i øvrigt havde jeg aldrig hørt om det før ...

Heller ikke mig ... men det er da umiddelbart pænt tøj uden nogen politiske
budskaber. Igen er det venstrefløjen der er klamme ...

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 25-04-07 16:39

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Heller ikke mig ... men det er da umiddelbart pænt tøj uden nogen politiske
> budskaber. Igen er det venstrefløjen der er klamme ...

Hvad med det om forskellen mellem 'shorts' og 'trousers' på:

<http://www.thorsteinar.de/index.php/cat/c103_Maenner.html>

Kan /du/ se nogen forskel på benlængden?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-07 16:47

> <http://www.thorsteinar.de/index.php/cat/c103_Maenner.html>
>
> Kan /du/ se nogen forskel på benlængden?

Jeg kan godt, shortsene er en smule kortere.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 17:03

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Jeg kan godt, shortsene er en smule kortere.

Ja og så kan Trousers fås i fuld længde

/Kim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-04-07 16:17

"Carsten Overgaard" skrev i en meddelelse

> [...]
> nedkæmpet på det skammeligste i Tyskland, men jeg >kan forstå at tiden
> åbentbart kalder på en dresscode for tilskuere.

Det er er en lang historie i tyske medier efterhånden.
Det er især farverne der bringer minder om tyske uniformer fra dengang.
Det gamle firma logo bestod af to runer og gav lighed til
hagekorset , det blev senere forbudt og firmaet kaldet sine
produkter tilbage
det gamle logo
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/22/22175/22175_1.jpg
det nye logo
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/22/22175/22175_2.jpg

Links på tysk
Jeg ved ikke om vores allesammen's Michael Lauhdan
vil ovesætte noget af dette her , tror det ikke
http://de.wikipedia.org/wiki/Thor_Steinar

Så her er noget på Dansk
http://modkraft.dk/spip.php?article5100

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 17:06

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> [...]
> efter min kones mening - konservative tøjstil. Men hvad fejler tøjet fra
> kollektionen. Hvad er det provokerende i deres snit?

Aner det ikke, men det er ellers ret fedt tøj. Jeg tror faktisk jeg
bestiller noget af det. Det står godt til min skaldede isse... og at tænke
sig - jeg er ikke engang nazist! Har man dog hørt så galt.

mvh.
Kim Frederiksen