Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En linse til astro brug
Fra : TommyF

Dato : 02-05-07 16:08

Hej.

Jeg skal bruge en linse til mit astro kamera, normalt bruger man
'bare' det man nu ejer i forvejen, men jeg har ingen nu og skal købet
et først.

Min ide er en linse omkring 18mm til 50mm, gerne med et godt Ftal.

Så grunden til at jeg spøger her er at det ikke må koste en bundegård
da den kun skal bruges til dette formål, så hvis nogen ved hvilkent
mærke der er billigt men stadig af en rimelig kvalitet eller hvilkent
mærke der er flest brugte linser af så vil jeg søge efter dem.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-07 16:19

TommyF skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Min ide er en linse omkring 18mm til 50mm, gerne med et godt
> Ftal.

Nu skriver du ikke, hvad det er for et kamera, men f.x. en 50mm
F/1.8 koster ikke mange kroner til f.x. Canon.

Dit indlæg hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : TommyF

Dato : 03-05-07 21:59

On Wed, 2 May 2007 17:19:09 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Nu skriver du ikke, hvad det er for et kamera, men f.x. en 50mm
>F/1.8 koster ikke mange kroner til f.x. Canon.
>
>Dit indlæg hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb
>
>Jan
Takker, men jeg syntes det hører til her, for jeg skal først bruge
lidt baggrunds viden om hvilken mærke der er flest af og gerne jeres
erfaring om hvilken der kunne bruges, derefter vil jeg gå i indkoeb
og søge specifikt efter den valgte model/ler, jeg er ikke på indkøb
lige nu, kun ude efter lidt viden.

Kameraet er et disideret Astro kamera som via en adapter kan bruge
en almindelig linse så man for et lidt større FOV, men stadig med en
rimelig kvalitet, derfor gerne en ca 18-50 f2.0.

Fra : Ivar

Dato : 03-05-07 22:53

TommyF skrev:

> jeg er ikke på indkøb lige nu, kun ude efter lidt viden.

Det er netop det news:dk.fritid.foto.indkoeb er til. Denne gruppe er
til at diskutere fotografering og fototeknik, ikke fotoudstyr. Hvis
du ønsker at købe noget brugt udstyr er det i

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : TommyF

Dato : 04-05-07 17:17

On Thu, 03 May 2007 23:53:04 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Det er netop det news:dk.fritid.foto.indkoeb er til. Denne gruppe er
>til at diskutere fotografering og fototeknik, ikke fotoudstyr. Hvis
>du ønsker at købe noget brugt udstyr er det i
>

>Ivar Magnusson
Ok, syntes skeldet her er for stramt, det er garanteret her
expertissen sidder, men ok, jeg må se hvad der er til at få.

Fra : Ivar

Dato : 04-05-07 21:35

TommyF skrev:

> Ok, syntes skeldet her er for stramt, det er garanteret her
> expertissen sidder, men ok, jeg må se hvad der er til at få.

Gruppen news:dk.fritid.foto.indkoeb blev skabt, fordi denne gruppe
blev oversvømmet med spørgsmål, om hvad man bør købe. Mange følger med
i begge grupper, og dem der ved hvad man kan få, følger helt sikkert
dk.fritid.foto.indkoeb

Ivar Magnusson