Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe prissætning
Fra : Hans Kruse

Dato : 01-05-07 20:44

Se her
http://www.gopetition.com/petitions/fair-pricing-for-european-software.html

Jeg har lige udfyldt min. Inkonsistent prissætning var min kommentar.

Adobe Lightroom koster $299 i USA og 2312.50dkr
Opgradering til CS3 koster $199 i USA og 2312.50dkr!!

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-05-07 21:41

Hans Kruse wrote:
> [...]
>
> Adobe Lightroom koster $299 i USA og 2312.50dkr
> Opgradering til CS3 koster $199 i USA og 2312.50dkr!!

Hvis Du sætter en dollar til 5.68 kr og lægger moms til, så er der ikke
så langt. 299$$ og moms koster ca 2.125kr.

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 01-05-07 22:06

In article <4637a5f6$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Bo@fjernes-
sarek.dk says...
> Hvis Du sætter en dollar til 5.68 kr og lægger moms til, så er der ikke
> så langt. 299$$ og moms koster ca 2.125kr.

Og hvordan vil du forklare at 199 og 299 dollar ender op med samme pris
?

MVH

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-05-07 22:25

"Jakob" <nono@ni.invalid> wrote in message
> [...]
> så langt. 299$$ og moms koster ca 2.125kr.

Og hvordan vil du forklare at 199 og 299 dollar ender op med samme pris

Netop!

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-05-07 10:08

Jakob wrote:
> In article <4637a5f6$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Bo@fjernes-
> sarek.dk says...
>
> Og hvordan vil du forklare at 199 og 299 dollar ender op med samme pris

det vil jeg ikke forklare. Jeg havde bare ikke læst ordentligt, inden
jeg svarede.

Bo //

Fra : Per Falkjær

Dato : 03-05-07 19:34

Jakob skrev:

> Og hvordan vil du forklare at 199 og 299 dollar ender op med samme pris
> ?
>
> MVH
>
> Jakob
Forklaring kunne være, at lige nøjagtig 1. maj udløb introduktions-
tilbuddet på Lightroom, hvorefter prisen steg til det dobbelte. Selv til
den dobbelte pris er produktet helt uundværligt. Jeg ved ikke hvad jeg
skal bruge CS2/3 til mere! Den pixel manupulering jeg har brug for
klares lige så godt i Elements, og hvis man køber Elements bundle til
kr. 860 kan du også lave professionelle DVDer.

Jeg havde selv den glæde at modtage Lightroom gratis, fordi jeg i sin
tid havde købt en Raw Shooter Professionel til hele 59 USD) Adobe
skrev automatisk til alle de e-mail, som gennem tiden løb havde købt
produktet. Fin service

mvh - Per

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-05-07 19:52

Per Falkjær wrote:

> Forklaring kunne være, at lige nøjagtig 1. maj udløb introduktions-
> tilbuddet på Lightroom, hvorefter prisen steg til det dobbelte.

Ja, ja, jeg har da idag bestilt den til 1.174 kr hos Computersalg.dk, så
den med 1. maj holder ikke helt...

Bo //

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-05-07 19:54

"Per Falkjær" <pefa_FJERN@.mail.dk> wrote in message
> [...]
> lige så godt i Elements, og hvis man køber Elements bundle til kr. 860 kan

Du læser altså heller ikke indlægget Pointen er, at et produkt koster
199$ i USA (CS3 upgrade) og 2312 i DK. Det andet koster 299$ og også 2312 i
DK. Det er rigtigt at Lightroom er steget fra 199 til 299 efter
introduktion, men det har ikke noget med sagen at gøre.

Fra : Max

Dato : 01-05-07 21:48

Hej Hans

> Adobe Lightroom koster $299 i USA og 2312.50dkr
> Opgradering til CS3 koster $199 i USA og 2312.50dkr!!

Når man nu kikker på en USA timeløn, ja så passer
regnskabet såmændt fint.

--
Mvh Max

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-05-07 22:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Hans

> Når man nu kikker på en USA timeløn, ja så passer
> regnskabet såmændt fint.

Du læser ikke hvad jeg skriver 199 og 299 giver samme danske pris.

Fra : AS

Dato : 01-05-07 22:51

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Du læser ikke hvad jeg skriver 199 og 299 giver samme danske pris.

Desuden, timeløn er meget mere varierende, end i Danmark.

Fra : Max

Dato : 02-05-07 12:25

Hej Hans

> Du læser ikke hvad jeg skriver 199 og 299 giver samme danske pris.

Nej det gør jeg ikke kan jeg se, undskyld. Forøvrigt kan jeg heller ikke
forklare hvorfor den forskel er der, men jeg kender andre tilfælde hvor
man kan iagtage samme fænomen.

--
Mvh Max

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-05-07 13:30

> [...]
> Nej det gør jeg ikke kan jeg se, undskyld. Forøvrigt kan jeg heller ikke
> forklare hvorfor den forskel er der, men jeg kender andre tilfælde hvor

Det er heller ikke en forklaring jeg er ude efter, men en opfrodring til at
andre skriver på denne protest til Adobe for urimelige prisforskelle mellem
USA og Europa. Min ekstrakommentar var så, at der udover denne store
"uplift" var uforståelige prisforskelle, som vel nærmest kunne
karakteriseres som fejl.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-05-07 19:19

"Inkonsistent prissætning..."

Pris differencering på forskellige markeder er ikke ukendt. Du behøver ikke
gå længere end din postkasse. "Kuponnyhederne" blev kendt for det, for år
tilbage. Om de har ændret praksis siden ved jeg ikke. Udbud og
efterspørgsel. Nogen er villige til at betale mere for den samme vare, end
andre. Om det er retfærdigt er en helt anden sag....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-05-07 20:23

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> efterspørgsel. Nogen er villige til at betale mere for den samme vare, end
> andre. Om det er retfærdigt er en helt anden sag....

Du har åbenbart heller ikke læst mit indlæg ordentligt....

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-05-07 13:30

"Du har åbenbart heller ikke læst mit indlæg ordentligt...."

Det er muligt. Jeg læser det sådan at de 2 produkter du har nævnt koster det
samme i DK, men har forskellige priser i USA. Er det ikke korrekt?

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-05-07 17:38

> Det er muligt. Jeg læser det sådan at de 2 produkter du har nævnt koster
> det samme i DK, men har forskellige priser i USA. Er det ikke korrekt?

Det er korrekt og det er hvad jeg kalder inkonsistent prissætning.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-05-07 20:33

"det er hvad jeg kalder inkonsistent prissætning"

Det er jeg heller ikke uenig med dig i

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-05-07 01:21

Hans Kruse wrote:
> [...]
>
> Adobe Lightroom koster $299 i USA og 2312.50dkr
> Opgradering til CS3 koster $199 i USA og 2312.50dkr!!

Så er det da godt, at man med et simpelt trick kan pine langt mere ud af sin
demoversion af CS3 end tiltænkt fra Adobes side
Så jeg venter med at købe, indtil jeg opgraderer Pc'en til noget 64 bit
vilddyr

Mon ikke også CS3 kommer i en 64 bit version?
Det ku da være rart at kunne allokere 6-7 Gb ram til Photoshop

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-07 06:00

On 2007-05-03, Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> demoversion af CS3 end tiltænkt fra Adobes side
> Så jeg venter med at købe, indtil jeg opgraderer Pc'en til noget 64 bit

Jeg regner med at opgradere på den amerikanske side.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-05-07 09:20

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povlhp.local> skrev i en meddelelse

> Jeg regner med at opgradere på den amerikanske side.

Det kan du vist kun, hvis du kan få din IP-adresse til at se amerikansk ud!
Ellers vil Adobe.com ikke acceptere dig som amerikaner

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-05-07 11:26

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ud!
> Ellers vil Adobe.com ikke acceptere dig som amerikaner

Du kan da sagtens skifte til den amerikanske shop. Prøv det. Det gjorde jeg
da jeg sammenlignede priserne. Men de accepterer ikke et europæisk
kreditkort.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-05-07 05:46

"Hans Kruse"

> [...]
> sammenlignede priserne. Men de accepterer ikke et europæisk kreditkort.

Man kan undre sig at ingen har sat op en lille business,
som mellemhandler - lidt optimistisk kunne man vel
skippe 1000 stk af om ugen, snuppe 100kr pr handel,
og være mange millionær ved årets udgang, og helt
lovligt går jeg ud fra, momsen er vel købers ansvar..
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-05-07 11:42

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
> [...]
> og være mange millionær ved årets udgang, og helt
> lovligt går jeg ud fra, momsen er vel købers ansvar..

Ja, man skulle nok få et lidt interessantere liv, hvis man gjorde noget
sådant

Fra : Mogens

Dato : 04-05-07 08:56

Hans Kruse forklarede:
> [...]
>
> Du kan da sagtens skifte til den amerikanske shop. Prøv det. Det gjorde jeg
> da jeg sammenlignede priserne. Men de accepterer ikke et europæisk

Det kan godt lade sig gøre. Jeg har oprettet en amerikansk bekendt som
bruger hos Adobe, men jeg bruger min egen alternative mail adresse, så
vedkommende får ingen ting fra Adobe, så kan jeg også betale med mit
danske kreditkort, og så downloade. Når jeg så registrerer programmet
bruger jeg min normale mail adresse. for hvis du bruger den samme som
du henter programmet på, vil du næste gang få at vide mail adressen er
registreret i Danmark, og så kan du ikke handle amerikansk.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-05-07 11:48

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> wrote in message
> [...]
> henter programmet på, vil du næste gang få at vide mail adressen er
> registreret i Danmark, og så kan du ikke handle amerikansk.

Jeg prøvede det før jeg skrev indlægget og brugte en gyldig USA adresse. Den
gav heller ikke problem. Det var først da jeg brugte mit Mastercard, at jeg
blev afvist. Jeg har ganske vist også et mastercard mere, men har dog ikke
prøvet det. Nu har jeg købt opgraderingen via min nabo, som pt. arbejder i
Washingtong. På Amazon.com blev det 195$ ialt. Så får jeg den ovenikøbet i
en fysisk pakke.

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-05-07 11:06

> [...]
> vilddyr
>
> Mon ikke også CS3 kommer i en 64 bit version?
> Det ku da være rart at kunne allokere 6-7 Gb ram til Photoshop

Jo, det kommer selvfølgelig på et tidspunkt, men jeg har ikke set noget om
det. Men hvor meget mon du opnår med det? Jeg tror du skal bruge meget store
billeder med mange lag for at få glæde af det. Selvom jeg tillader CS2 at
bruge over 1GB ram, så bruger den sjældent mere end 300-400MB ram. Mit nye
system med Core2 Duo 2,4Ghz, 1Ghz FSB, 2GB ram og 500GB HD kører nu rimeligt
pænt med Phostoshop CS2. Hvis jeg kører et antal RAW filer igennem med
simple operationer, som smart sharpening, så er de 2 cpu'er kun i 100% et
kort øjeblik per billede. En raid konfiguration ville formentlig hjælpe
noget. Mit motherboard understøtter raid, så det er bare at købe en disk
mere. Med det motherboard skulle man også kunne overclocke processoren til
omkring 3Ghz uden problemer og det skal da prøves på et tidspunkt. CS3 beta
forsvandt med min gamle maskine og jeg venter på et passende tidspunkt med
at opgradere. Jeg bruger primært Lightroom og PS i de tilfælde, hvor der er
ting jeg ikke kan i LR. Selvom der er fine nye features i CS3 er behovet for
opgradering ikke presserende. CS2 med ACR 3.7 kan læse justeringerne, der er
foretaget i LR. LR er et større performanceproblem end CS2 og her venter jeg
på at Adobe får rettet nogle af børnesygdommene. CS3 beta havde iøvrigt
mange fejl.

Her er lidt målinger på 36 raw billeder i en folder. 6 fra 20D og 30 fra 5D.

Sekunder Sek/billede
Desktop Adobe Bridge 389 10,8 smart sharpen 8bit
Desktop Adobe Bridge 450 12,5 smart sharpen 16bit
Desktop Adobe Bridge 174 4,8 no action 16bit
Desktop Lightroom 140 3,9 no action
Desktop Capture One Pro 435 12,1 sharpen
Laptop Lightroom 266 7,4 no action
Laptop Capture One Pro 715 19,9 sharpen

Laptop er Core Duo 1,6Ghz og 1GB ram.

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-05-07 19:57

> [...]
>
> Adobe Lightroom koster $299 i USA og 2312.50dkr
> Opgradering til CS3 koster $199 i USA og 2312.50dkr!!

Jeg gentager lige pointen med dette indlæg, da en del åbenbart ikke læser,
hvad der står

1) Udfyld protesten mod Adobes prisforskelle mellem forskellige lande.

2) Min kommentar i protesten var UDOVER denne protest, at der OGSÅ er
inkonsistent prissætning, da de to forskellige produkter (det ene det fulde
produkt og det andet en opgradering) koster FORSKELLIGT i USA og DET SAMME i
DK.

Fra : TommyF

Dato : 04-05-07 17:20

I er nødt til at stoppe denne tråd gutter, det falder vist ikke ind
under dette svar som jeg fik i en anden tråd.

Citat
Det er netop det news:dk.fritid.foto.indkoeb er til. Denne gruppe er
til at diskutere fotografering og fototeknik, ikke fotoudstyr. Hvis
du ønsker at købe noget brugt udstyr er det i
Citat slut