Mirakel efterlyses
Fra : Niels Pein

Dato : 30-04-07 23:50

Miss Sophie har det ikke godt. :´-(

Hun får nogle sår rundt om halsen og under hagen. Dyrlægen sagde hun var
allergisk overfor et eller andet. Så vi har brugt tusindevis af kroner på
behandling, og på at få analyseret en blodprøve.
For nyligt fik vi resultatet: Hun er allergisk overfor en meget lang liste
af forskellige ting - ØV.

Nu har hun i et stykke tid været på allergifoder - og kun allergifoder - som
vi oven i købet lægger i blød nogle minutter inden servering (hvilken hun
ikke bryder sig om), for at undgå de såkaldte lagermider der kan være i den
slags tørfoder.
Og alligevel er de sår nu begyndt at bryde ud igen.

Hvis hun skal til at have masser af indsprøjtninger, så synes vi det nærmer
sig dyrplageri. Hun bliver jo stresset hver gang.
Den grumme løsning; en aflivning, nærmer sig hastigt.

Hvad pokker skal vi gøre?
Vi prøver noget med en eller anden indprøjtning, og så nogle tabletter
(husker ikke navnet). Hun må gerne få leverpostej, så det er nemt at få
hende til at spise piller.

Men hvis det nu ikke virker..... AAaarghh.
Der skulle vel ikke være en eller anden derude, som har et mirakel på lager?
--
Hilsen Niels
(snooork fra Mis Sofie)

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-05-07 00:59

Puha, kan godt forstå at det er træls.

Men giv det nu lidt tid. Det er formentlig indsprøjtninger med
binyrebarkhormon hun får og det kan godt tage lidt tid (og nogle gange lang
tid) før I ser nogen effekt.

Lad være med at tabe modet og fokuser i stedet på at vænne hende til at være
tryg ved at få sine indsprøjtninger. Hvis hendes velbefindende ellers er
godt, kan hun sagtens få et godt liv med regelmæssige indsprøjtninger
(ligesom vi mennesker kan) og efterhånden som det bliver rutine vil hun være
mere og mere tryg ved det - især hvis I formår selv at være afslappede og
hjælper hende til at forbinde situationen med noget godt.

Ind i mellem står man i den situation, at ens dyr fejler noget kronisk, som
det sagtens vil kunne leve med, men som kræver jævnlig behandling og ekstra
overskud af ejeren. Jeg har selv været i din situation og ved at det kan
virke bekymrende og lidt håbløst i starten. Men efterhånden som det bliver
rutine og du begynder og se effekt af behandlingen, vil det hele blive
mindre uoverskueligt.

Personligt synes jeg at aflivning er et meget voldsomt alternativ udfra de
symptomer og den situation du beskriver, med mindre I ved med jer selv, at I
ikke selv orker en månedlig tur til dyrlægen og de jævnlige bekymringer der
altid er, ved at have et dyr med fx. allergi. Hvis behandlingen ellers vil
kunne holde katten nogenlunde symptomfri efterhånden som hun bliver stabil,
så vil hun sagtens kunne vænne sig til et lille prik i nakken med jævne
mellemrum, uden at I skal føle jer som dyremishandlere.

Held og lykke med det hele - og op med humøret!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : lh

Dato : 01-05-07 05:05

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jævne mellemrum, uden at I skal føle jer som dyremishandlere.
>
> Held og lykke med det hele - og op med humøret!

Jeg syntes også at det er et forsøg værd og se hvordan og om der er en
virkning. Men som før sagt, giv det lige lidt tid fordi der går gerne lidt
inden en evt behandlings virkning ses.
Noget andet er at hvis det er binyrebarkhormon den skal have, kan I så ikke
få det som piller i stedet for? Men det er så noget med at huske den daglige
medicin i "stedet" for en tur til dyrlægen en gang om måneden.
Jeg har selv en kat der er på livslang prednisolon behandling (af andre
alvorlige årsager).
Jeg har dog også engang haft en kat der var så plaget af allergi at den blev
aflivet. Men det var store sår overalt, tabte pelsen og det blødte ofte
fordi den kradsede i det. Trods behandling blev det ikke bedre og vi valgte
at lade den aflive. Det vr dyrlægen der startede med at sige at hun syntes
det var for stor en plage for katten til at den havde et værdigt liv.

Mvh
lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 05:08

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behandling, og på at få analyseret en blodprøve.
> For nyligt fik vi resultatet: Hun er allergisk overfor en meget lang liste

Ja, det er noget øv!

Nu er jeg mest erfaren indenfor hundefodring, og her er der også en lang
række hunde med allergier af en eller anden art. Her har jeg erfaring for at
et naturligt foder uden nogen nogen kunstig tilsætning kan være løsningen,og
jeg ved at flere herinde fodrer deres katte med råt kød, det var måske en
ting at prøve af sideløbende med indsprøjtningerne?.
Det gør at miss sofie kun får det relevante i maven, uden de ting hun ikke
tåler, og som ofte uundgåeligt følger med tørfoder.

Der er en af "madammerne" herinde fra gruppen af, der har haft eksempler på
egnede rå foderemner oppe på sin hjemmeside, men jeg husker ikke hvem det
var, måske nogen af jer andre kan huske det?

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-05-07 07:42

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4636bcc0$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> på egnede rå foderemner oppe på sin hjemmeside, men jeg husker ikke hvem
> det var, måske nogen af jer andre kan huske det?

Jeg mener, at en maine coon opdrætter Camilla Sabroe (kennel Sparhawk)
fodrer sine katte med (døde) daggamle kyllinger, som kan fåes hos Triova.
(Det er de uønskede hankyllinger, der bliver aflivet med kultveilte og
sælges som dyrefoder).

En af mine bekendte, der råfodrer sine collier og dværgpinschere, bruger
også disse kyllinger til sine 5 Hellig Birma-katte. Det kan være hun selv
kommer på banen her i gruppen med sine erfaringer. Ikke også, Jytte

Venlig hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 01-05-07 08:05

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også disse kyllinger til sine 5 Hellig Birma-katte. Det kan være hun selv
> kommer på banen her i gruppen med sine erfaringer. Ikke også, Jytte

Som Anelise nævner fodrer jeg mine katte med daggamle kyllinger samt råt
kød. Men de får også en lille smulle tørfoder 50g om dagen til deling. Mine
katte har ikke haft problemer med allergi, så det er ikke derfor, de bliver
fodret sådan.
Men der findes et færdigt frossent foder til katte www.prof-pet.dk . De
giver også gode råd ang. allergi.

God bedring til Miss Sophie

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 09:33

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kød. Men de får også en lille smulle tørfoder 50g om dagen til deling.
> Mine katte har ikke haft problemer med allergi, så det er ikke derfor, de

Ja, det vidste jeg jo godt at du også gjorde, Jytte (-;

interessant link, jeg har set på den før, men aldrig bidt mærke i at der var
noget specielt til katte.
Det ser da ud til at kunne være et nemt forsøg til miss sofie!, og hvis det
kunne gøre en forskel, så ville det jo være at foretrække frem for
indsprøjtninger.

det er jo bevist mange gange når vi snakker hund, at et skift til råfoder,
kan gøre et mirakel, så hvorfor ikke også på en kat?.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 01-05-07 10:07

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4636faed$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> det er jo bevist mange gange når vi snakker hund, at et skift til råfoder,
> kan gøre et mirakel, så hvorfor ikke også på en kat?.

Jeg kunne godt tænke helt at undlade tørfoderet til kattene, men de er ikke
enige med mig. En af dem spiser ikke kyllinger, men hun vil gerne have
tørfoder og råt kød. Jeg bliver nok ved med at give tørfoder, selv om jeg
helst ville lade være.

Er Harald holdt op med at strinte inde?

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 12:14

> [...]

> ikke enige med mig. En af dem spiser ikke kyllinger, men hun vil gerne
> have tørfoder og råt kød. Jeg bliver nok ved med at give tørfoder, selv om

ja, det er også sådan noget jeg frygter lidt, at den ene vil have det ene,
men ikke det andet og omvendt med den anden og tredie kat.. de er altså
nogle mærkelige skabninger ind i mellem, men jeg vil helt klart fordybe mig
i emnet, og evt. give det en chanse, jeg er bare så bange for ikke at få
dækket behovene, men det må vel været det samme som når man er ny i
hunde-barf.. erfaring gør klog.

> Er Harald holdt op med at strinte inde?

ork ja!, det er snart et godt stykke tid siden!. eneste sjove ide er at han
ikke kan stå for brusekabinen, hvis skydedøren ikke er lukket..den MÅ man
tisse i, men ikke strinte.. og hans urin stinker heller ikke mere fra
kattebakken af, så jeg har intet at beklage mig over.

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-07 06:43

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Hvis hun skal til at have masser af indsprøjtninger, så synes vi det nærmer
> sig dyrplageri. Hun bliver jo stresset hver gang.

Kan I ikke lære at give hende indsprøjtningerne selv? Selvom det
stadig ikke er sjovt, er det nok mindre stressende end en tur til
dyrlægen.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : lh

Dato : 01-05-07 07:38

> Kan I ikke lære at give hende indsprøjtningerne selv? Selvom det
> stadig ikke er sjovt, er det nok mindre stressende end en tur til
> dyrlægen.
>
> Mvh Trine

Det var også min tanke, fordi jeg har selv lært det og gør det med
dyrlægens accept hvis det er nødvendigt over en længere periode. Det er ikke
svært at lære og det spare jer - og ikke mindst katten -for den hyppige tur
til dyrlægen.

lh

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 01-05-07 17:57

Min kat Berta led af det samme for 1½år siden. Hun var blevet allergisk
over for 20 forskellige ting og jeg var meget ked af det. Hun var fyldt
med sår på hals og nakke som der konstant gik betændelse i. Når de
lægede, kradsede hun igen og der kom bare nye.
Her er behandlingen af Berta, som idag et helt rask igen.
1. Jeg lavede et lille hjemmmelavet hals/mave bånd til hende i blødt
materiale, sådan noget tubiflex som man køber på apoteket eller hos
matas. (kan sende dig et billede hvis det er nødvendigt) Denne lille
trøje ting beskyttede hendes hals/nakke mod hendes kløer og derfor kom
der ikke nye huller som krævede penicillin behandling.
2. I en måned fik hun aptica vet (vist ikke det helt rigtige navn) det
er vist et svensk produkt som fortrinsvist er brugt på hunde, men som
har en god virkning på katte også. Derudover er det ikke
binyrebarkhormon, som er så skadeligt. Der skete ret hurtigt noget og
efter kort tid stoppede hun med at klø sig.
3. Efter 1 måned syntes lægen vi skulle prøve allergi indsprøjtninger,
da hun så ikke behøver at få pillerne.Indsprøjtningskuren tager 1 år,
men der går længere og længere imellem indsprøjtningerne. I de første
par uger skal de stikkes hver anden dag, men med meget lidt væske og
efter ca 7-8 måneder er man oppe på at der går en måned imellem man
stikker.

Allerede da jeg startede med indsprøjtningerne var kløe væk pga pillerne
aptica vet (eller sådan noget) og selvom jeg stoppede pillerne kom det
ikke tilbage da indsprøjtningerne virkede hurtigt.

Min kat havde intet imod at blive stukket, hun lærte ret hurtigt hun fik
hendes ynglings godbid bagefter. Så jeg syntes på ingen måde det var
dyremishandling.
Held og lykke.

Med venlig hilsen
Charlotte Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 01-05-07 18:06

Ja de piller jeg ikke kunne huske navnet på hedder atopica vet.
Og jeg lærte iøvrigt meget hurtigt at stikke berta hjemme, så hun slap
for at skulle til dyrelægen. Det er ikke svært og dyrelægen er villig
til at lære en det.

Fra : Siri

Dato : 01-05-07 18:53

> Niels Pein skrev:

Hej Niels
Ja, jeg kan kun byde på 'moralsk støtte' og et forsøg på at sige
'trøste-hep-hep', alle de gode foranstaltninger skal nok hjælpe med
tiden, så Mis Sophie kan snorke glad igen, og du ligeså
Potedask fra langhårede Gia bobledyr
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Pein

Dato : 01-05-07 22:45

Tak for de mange gode svar. Vi er mere fortrøstningsfulde nu.
Det var en indsprøjtning binyrebarkhormon, som hun forresten har fået en
gang før. Og så skal vi i gang med Prednisolon på torsdag.
Har fået at vide hvordan det skal nedtrappes, fordi det ikke tåles i store
doser over længere tid.

Så er det bare at håbe det bedste. Hun har det ok nu, den lille bandit.
--
Hilsen Niels
Miss Sophie er gået i seng. Hun snorker sandsynligvis i fodenden.

Fra : lh

Dato : 02-05-07 07:13

> [...]
> --
> Hilsen Niels
> Miss Sophie er gået i seng. Hun snorker sandsynligvis i fodenden.
Jeg har en kat der er på livslang prednicolonkur fordi den er alvorligt
syg. Det er et valg mellem pest eller kolera her. For jeg har også altid
troet at prednisolon ikke er godt i længden, men den dyrlæge der har sat min
i behandling siger at netop katte tåler prednisolon ret godt.
Men nuvel, min kat har det godt nu og så må vi tage det som det kommer, men
uanset om det er sygdommens skyld eller pillerne må jeg nok erkende at
katten ikke bliver gammel.
Jeg vil lige sige min kat er sat i behandling via en "specialist" og ikke en
almindelig praktiserende dyrlæge.

lh

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:20

"lh" <lhmail@mail.dk> wrote in

> Jeg har en kat der er på livslang prednicolonkur

Lante får også prednisolon og som din dyrlæge siger min også at katte
tåler det ret godt. Lante får det mod kløe, vi har ikke fået styr på om
han er allergisk eller hvad, men det hjælper ham i de perioder hvor det
blusser op.
Min dyrlæge siger også at jeg kan forvente at Lantes liv sagtens kan
blive forkortet med 1-2år, men som hos dig, synes jeg også at det er
valget mellem pest og kolera.
Som Lante får det når det er værst er ikke holdbart, han kradser sig
fuldstændigt til blods og har det ganske tydeligt rædselsfuldt. Så
kunne han ikke blive holdt klø-fri med medicinen så var han
sansynligvis blevet aflivet, hvilket jo er en skrækkelig tanke når han
nu kun er 7 år gammel.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 10:51

In news:4637b4e3$0$72891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Niels Pein <fornavn@efternavn.dk> typed:
> [...]
> i store doser over længere tid.
>
> Så er det bare at håbe det bedste. Hun har det ok nu, den lille

Det er godt at høre, at Miss Sophie har det bedre. Det er noget
"kluns" når vore dyr bliver syge og det næsten er ligegyldigt hvad man
gør uden at det hjælper.

Det er så ikke sikkert, at hun er så hårdt angrebet som lh´s kat (jeg
føler virkelig med hende). Hvis man kan finde det helt rigtige foder
er der jo mange der har fundet "de vises sten", så Prednisolon kan
undværes. Jeg har hørt om nogle stykker.

Den ene af min nabo´s Main Cooner har også en slem allergi og tåler
kun en helt bestemt (og meget dyr) slags foder fra dyrlægen. Jeg tror
at jeg vil spørge hende hvad det hedder. Det kan jo være at det er
noget du måske også kan bruge. Desuden tror jeg at det frosne foder og
kyllinger du har fået anbefalet vil være en rigtig god idé. I hvert
fald rigtig god bedring med missen, håber at det fortsat vil gå
fremad.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 02-05-07 19:56

> [...]
> fået anbefalet vil være en rigtig god idé. I hvert fald rigtig god bedring
> med missen, håber at det fortsat vil gå fremad.

Vil lige sige at det ikke er allergi min kat er i behandling for. Det er en
perser der er født med svære næse/svælgproblemer som gør at den har haft
vejrtrækningsproblemer, og den hæver alligevel i svælget som følger. Det er
svært at forklare, men den er undersøgt med kiggert ned i bronkierne.
Jævnligt støder der alligevel en let bronkitis til som så må i suplement
behandling med antibiotika. Men som den har det nu, så trives den. Den er
kun 1½ år, men er en krudtugle og spiser, leger og drøner rundt og virker
ved første øjekast ikke som en meget syg kat. Men hvor lang tid
prednisolonen kan holde symptomerne nede ved ingen.
Nu har jeg selv stået med denne kat og kan se hvor slemt de kan få det af at
de avles med så "flade næser" (det hedder det ikke i opdrættersprog, men jeg
er ikke opdrætter, "bare" en almindelig katteejer der har købt en kat der
viser sig at være syg.)
Jeg ville sådan ønske man ville gå ind for at disse katte fik noget mere
næse, så de kunne få et godt liv.
Min kat har været igennem en operation som giver den mere passage gennem
næsen, men alligevel har det slidt så meget på de øvrige luftveje at katten
er erklæret uhelbredelig.

lh

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 20:45

"lh" <lhmail@mail.dk> wrote in

> Jeg ville sådan ønske man ville gå ind for at disse katte fik
> noget mere næse, så de kunne få et godt liv.

Ja, det er ganske skrækkeligt når avlen går så langt. Det er desværre
også set i hundeverdenen, hvor boxeren jo på et tidspunkt fik så meget
underbid at de ikke kunne spise, det er simpelthen ikke i orden. Men
når først man har kræene indenfor dørene holder man jo af dem og vil
helst hjælpe dem så meget man kan.
Jeg ofrer jo også pengene på Lante så længe han har livskvalitet, han
er jo en skøn dreng. så sulter jeg gerne, hvis pengene er knappe

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 05:35

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> "lh" <lhmail@mail.dk> wrote in

> Ja, det er ganske skrækkeligt når avlen går så langt. Det er desværre
> også set i hundeverdenen, hvor boxeren jo på et tidspunkt fik så meget
> underbid at de ikke kunne spise,

Øhhm..hvornår gjorde den det??, jeg er inkarneret boxermenneske, har nr.3 og
4 pt, jeg har nu aldrig hørt eller set de problemer.
Det strider direkte mod standarden.
men HD, allergi og i visse linier spøger probl. med hjertet -det har plaget
racen.
men flere andre med ultraflade næser, mobs, fransk bulldog feks. de har da
sit at slås med, men det er vejrtrækningen ligesom perseren.

Også hos andre racer har der været sygelige skævvridninger, som det da er
min opfattelse at der arbejdes væk fra i den positive retning.

det var lige lidt ot.. men jeg blev lige vågen over det med boxeren her i
den tidlige morgen..((-;

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 03-05-07 19:06

wrote in news:46396605$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Øhhm..hvornår gjorde den det??,

Ohh, jeg har nok bevæget mig ud på usikker grund her
Da jeg var stor pige kan jeg huske en familie ude hvor min farmor
boede, der havde sådan en boxer, det er det jeg mindes at have hørt om
det. Hæng mig endeligt ikke mere op på det end det.

> Også hos andre racer har der været sygelige skævvridninger, som
> det da er min opfattelse at der arbejdes væk fra i den positive
> retning.

Og uanset hvilket dyr der er tale om, kommer jeg aldrig til at forstå
at man bevidst kan avle mod noget som er så unaturligt at dyret ikke
kan have et ordentligt liv.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 19:30

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Ohh, jeg har nok bevæget mig ud på usikker grund her

det har du vidst ((-;
en boxer med sådan et underbid vil aldrig kunne indgå i videre avl, den
ville blive stemplet på stedet som uegnet i avl..
hvis du lyster kan du se mine her;
Hundegalleri 2001-2006
Hundegalleri 2007-

> Da jeg var stor pige kan jeg huske en familie ude hvor min farmor
> boede, der havde sådan en boxer, det er det jeg mindes at have hørt om
> det. Hæng mig endeligt ikke mere op på det end det.

sådan er der sikkert med mange racer, at der er enkelte der rammer helt ved
siden af.. eller bliver avlet på må og få.

> Og uanset hvilket dyr der er tale om, kommer jeg aldrig til at forstå
> at man bevidst kan avle mod noget som er så unaturligt at dyret ikke
> kan have et ordentligt liv.

Jamen vi kan kun være enige!

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 19:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:463a299f$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

FLOT ..)-;

her er det rette link..;
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde%20SimpleViewer_v17/
og her;
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde2%20SimpleViewer_v17/

mvh. marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-05-07 11:55

> [...]
> Min kat har været igennem en operation som giver den mere passage gennem
> næsen, men alligevel har det slidt så meget på de øvrige luftveje at

Det er efter min mening noget værre svineri og jeg kan slet ikke forstå, at
man kan stå inde for den slags som opdrætter. Det er synd for kattene og
synd for de købere, der køber et dyr med livslange helbredsproblemer.

Desværre tror jeg at der er nogle opdrættere derude, der slet ikke er deres
ansvar bevidst eller slet ikke har nok sundhedsfaglig viden. Senest kan man
se hvordan nogle (heldigvis ganske få) sjællandske opdrættere nu er begyndt
at avle perser ind i British Shorthair og går efter et typet look hos
briten, der ellers i de sidste 120 år har har været kendt for det absolut
modsatte, nemlig et naturligt udseende.

I stedet ser man nu enkelte briter med persertræk indgå i avl - katte der
med det samme burde have været taget ud af avlen og steriliseret. Resultatet
er briter med kroniske øjeninfektioner som følge af for stort øjenspejl,
vejrtrækningsproblemer, deforme luftveje og den dødelige nyresygdom PKD, som
for bare få år siden var helt ukendt hos briterne - og så nogle katte, der
ser fuldstændigt forkerte ud (efter min mening).

Desværre et godt eksempel på hvordan man kan tage en gammel og sund race og
bevidst indavle en masse helbredsproblemer i sin iver efter et ekstremt
look, fordi der i en kort periode har været en tendens til at dommerne i et
lille geografisk område har premieret et bestemt look hos racen eller fordi
man, som opdrætter, måske står med et kuld som man kan få en smule mere for,
hvis de bliver solgt til avl, end til kæl og man derfor lader sig friste til
at lade dyr indgå i avl, som burde have været steriliseret med det samme.

Jeg vil altid mene at mental og fysisk sundhed og velbefindende bør være
udgangspunktet for en opdrætter når man udvælger dyr til avl. Ens
hovedopgave er jo at "levere" dyr der kan blive harmoniske familiekatte med
gode liv.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 12:17

> [...]
> udgangspunktet for en opdrætter når man udvælger dyr til avl. Ens
> hovedopgave er jo at "levere" dyr der kan blive harmoniske familiekatte

HØRT!

mvh. marie -der også kan komme op i det røde felt når det drejer sig om
menneskeskabte sygelige "idealer".

Fra : Kate

Dato : 03-05-07 19:07

wrote in news:4639c427$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Ens
>>

> HØRT!

Dobbelt hørt.

Fra : Siri

Dato : 04-05-07 23:39

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:

> HØRT!
>
> mvh. marie -der også kan komme op i det røde felt når det drejer sig om
> menneskeskabte sygelige

FNYRK! Så er jeg altså også oppe at ringe! Gr-rr-rr-rr!
Jeg er så at sige vokset op i en boxerkennel, og selvom mine forældre
måske ikke var de mest erfarne, så valgte vi sunde hanner til vores
tæver, og det kom der lette, muskuløse, ikke-savlende, men frit åndende
og kærlige boxerbasser ud af! For at det her ikke skal gå helt OT, så
kommer her et interessant og meget relevant link:
http://www.klassisk-perser-kat.dk/
Man taler, som sitet fint beskriver, om 'klassisk perser' - 'perser mit
nase' - 'doll-faced' osv.
Om man vil gå så vidt er en smagssag - jeg har altså en heeelt
vidunderlig brak-ogbåt-snudet perser helt uden sundheds- eller
vejrtræknings-problemer (bank under bordet og tak til katteri Darlyng!).
Men det er under alle omstændigheder fy og føj som ind i h...... at
dyrene skal lide, af den ene eller anden eller x-i-8'e dumme årsag!
Sunde, glade misser af alle slagse, det vil vi have, hep, hep, jer ,der
avler, applaus!
Med venlig hilsen
Siri og Gissemissen, der vil lege
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-05-07 07:43

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]
> behandling, og på at få analyseret en blodprøve.
> For nyligt fik vi resultatet: Hun er allergisk overfor en meget lang liste

Ofte er der jo en ting der tricker multiallergi. Har du overvejet
kattegruset? Det er fyldt med kemikalier.
Hvis du har muligheden, så kan du prøve at skifte det ud i en periode med
almindeligt sand (til sandkasser eller strandsand).

Hilsen Nina

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anja S. Ünal

Dato : 06-06-07 19:08

Uha, ja det er en svær en, men jeg tror nu jeg kunne have et bud....får
hun mad i en plastskål??? Så kan det nemli være phalater eller
parabener herfra der giver hende udslæt.....har en veninde hvis hun fik
mange uforklarlige og tilsyneladende ubehandlebare sår, men da de fandt
ud af at det kunne være skålen og skiftede denne ud med en af metal,
forsvandt sårene gradvist og de er ikke set siden....

Håber det kan kaste lidt lys over det.....et er da værd at prøve

KH

Anja

Med venlig hilsen
Anja S. Ünal