MS Windows
briani 27239
Ekstra ATA Harddisk i Windows XP Professio~
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-05-07 19:08

Hej,

Har lige købt en ekstra 500Gb harddisk (ATA), Hitachi DeskStar T7K500, til
min "gamle" stationære PC. Har monteret den som sekundær IDE0. Bios har
autodetected disken og den figurer i Windows XP Pro under
"Enhedshåndtering". Jeg går ud fra at den skal formatteres, men jeg kan slet
ikke se disken i stifinder.

Hvad gør jeg forkert ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 01-05-07 19:15

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> autodetected disken og den figurer i Windows XP Pro under
> "Enhedshåndtering". Jeg går ud fra at den skal formatteres, men jeg kan

Prøv at højreklik på den i Diskhåndtering i Start Kør skriver / kopier du "
C:\WINDOWS\system32\diskmgmt.msc "

Bc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-07 19:20

Torben W. Hansen skrev:

> Hvad gør jeg forkert ?

Prøv Start > Kør: diskmgmt.msc
Med det værktøj kan du partitionere og formatere den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-05-07 19:28

Åhh ja - Diskhåndtering, det var lige det, der skulle til - Super !

Tusind tak for jeres hjælp

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-05-07 19:37

Hej igen,

Nu opstår der så et nyt spørgsmål - Efter partionering og formatering får
jeg en skjult mappe med navnet "System Volume Information" hvor jeg bliver
nægtet adgang til.

Lyder dette rigtigt - Dækker mappen over informationer omkring disken og som
kun benyttes af Windows ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-05-07 19:41

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> nægtet adgang til.
>
> Lyder dette rigtigt - Dækker mappen over informationer omkring disken og

Jep. Det er mappen til system gendannelse.

Mogens

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-05-07 19:54

"Mogens Nielsen" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jep. Det er mappen til system gendannelse.

OK - takker mange gange

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Ole C

Dato : 01-05-07 20:55

Torben W. Hansen skrev blandt andet:

> Nu opstår der så et nyt spørgsmål - Efter partionering og formatering
> får jeg en skjult mappe med navnet "System Volume Information" hvor
> jeg bliver nægtet adgang til.
>
> Lyder dette rigtigt -

Umiddelbart er det sådan - men du kan godt få adgang:
http://support.microsoft.com/kb/309531

--
vh
Ole C.

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-05-07 21:53

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart er det sådan - men du kan godt få adgang:
> http://support.microsoft.com/kb/309531

Ja sørme så - ok så blev jeg det klogere

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen