automatisk visning af næste side
Fra : mette@mbografiskdesi~

Dato : 01-05-07 13:32

Hvordan kan jeg få en automatisk visning af næste side i et
framebaseret website.
Overordnet ønsker jeg at lave en mulighed for at vælge en "guided
tour" igennem sitet men samtidig med mulighed for at vælge manuelle
links.
Jeg tænker noget i stil med java.script for link til forrige side "go
back" - denne skal bare gå fremad???

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 01-05-07 16:20

> Hvordan kan jeg få en automatisk visning af næste side i et
> framebaseret website.
Du tænker ikke på meta refresh eller?

> [...]
> links.
> Jeg tænker noget i stil med java.script for link til forrige side "go
Tænker du ikke bare på et alm. link til næste side??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : mette@mbografiskdesi~

Dato : 01-05-07 19:06

On 1 Maj, 16:20, Ulrik Christensen <nos...@gmail.com> wrote:

> Du tænker ikke på meta refresh eller?

> Tænker du ikke bare på et alm. link til næste side??

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! =>http://www.html.dk/tutorials

Det jeg ønsker er at du ved at klikke på et link bliver ført igennem
dele af sitet - side for side - automatisk.
Men samtidig har jeg den manuelle link-menu hvor du kan vælge hvad
side du ønsker.
Problemet er hvordan jeg den automatsik til at rulle efter tids
interval.Som en film baseret på mine almindelige html-sider.

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-05-07 21:25

<mette skrev i en meddelelse...

> [...]
>Problemet er hvordan jeg den automatsik til at rulle efter tids
>interval.Som en film baseret på mine almindelige html-sider.

Serverside ser ud til at kunne hjælpe her, f.eks. ASP. Lav en variabel, som
du sender med hver side, hvis der skal køres show.

Alm. side/manuel surf

www.domæne.dk/side.asp

side med variabel/show

www.domæne.dk/side.asp?show=1

Hvis variablen "show" ikke sendes med siden, skal siden bare "skrives" som
normalt på serveren, hvis variablen er sat/til stede, så skal der tilføjes
en meta refresh med link til næste side i header, samt et link på selve
siden til næste side, inden siden sendes til brugerens browser. Den side får
så også variablen sat osv. til sidste side.

Du kan evt. definere rækkefølgen af sider i en text-fil, som du så læser for
hver gang. En text-fil er jo nem at rette i.

Det er den eneste fremgangsmåde, jeg umiddelbart kan forestille mig, som
også samtidig er til at gå til.

Må man spørge, hvad idéen er med at vise din hjemmeside på denne måde? Er
det et billedgalleri f.eks.? Har du evt. link til siden?

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP: Voodoobeats: Do it again

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 12:02

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Her ser jeg en udfordring mere. For den besøgende vil næppe være
interesseret i en guidet tur tilbage til de sider vedkommende lige har set
via det du kalder manuelle links. For at kunne styre det får du brug for at
registrere hvilke sider brugeren har besøgt.

> Serverside ser ud til at kunne hjælpe her, f.eks. ASP. Lav en variabel,
> som du sender med hver side, hvis der skal køres show.

Det kan lade sig gøre med serverside ja, men ville nok tage et nærmere kig
på mulighederne clientside scripts giver. Det vil eksempelvis være ønskeligt
at man kan starte, stoppe og pause guiden uden siderne skal reloades, og det
konflikter jo lidt med tanken om at indsætte en meta refresh

> Det er den eneste fremgangsmåde, jeg umiddelbart kan forestille mig, som
> også samtidig er til at gå til.

Ja den er rimelig simpel, men ikke ret fleksibel

> Må man spørge, hvad idéen er med at vise din hjemmeside på denne måde? Er
> det et billedgalleri f.eks.? Har du evt. link til siden?

Jeg vil håbe, at der er tale om en form for et billedgalleri, for hvis der
er tale om en almindelig hjemmeside, vil jeg påstå der er noget helt
grundlæggende galt med hjemmesidens opbygning, hvis en guide er nødvendig.
Og i bedste fald er det blot spild af tid at fremstille denne guide, idet
jeg tvivler meget på folk vil benytte den. Endvidere ser jeg flere problemer
hvis der er tale om en almindelig hjemmeside. Hvor lang tid skal man sætte
af til hver enkel sidevisning? Hvor meget skal brugeren nå at læse? Har
brugeren overhovedet tålmodighed til at følge denne guide? Hvordan afgør man
hvad brugeren har mest interesse i at se?

God fornøjelse

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!