Nokia N95, nogen erfaringer???
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 17:51

Hej med jer,

Jeg skal have udskiftet min Qtek 9100 og overvejer denne NOKIA.

Er den mere en telefon en Qtek men med samme "arbejdsting" som email og
kalender?

Er den hurtig i tasterne og generelt med bedre processor?

MVH

Bo

Fra : John

Dato : 28-04-07 22:09

EJSMB skrev:
> [...]
> kalender?
>
> Er den hurtig i tasterne og generelt med bedre processor?

Der er en anmeldelse af den her:

http://www.fyens.dk/article/791970

"I andre Symbian-modeller har vi bemærket en vis træghed i menuerne, og
N95 er desværre ingen undtagelse. Et simpelt menuvalg afføder ofte en
ventetid på to til tre sekunder, inden skærmbilledet skifter. Det lyder
måske ikke voldsomt, men det er irriterende, at mobilen hele tiden er
lidt bagefter."

"Ved tre lejligheder gik telefonen helt i baglås, så vi måtte pille
batteriet ud, og vi oplevede også, at den genstartede uden varsel. Det
er helt Windows-agtigt."

Batteritiden får også på puklen:

"Men det værste er batteritiden. Nokias løfter om 9,5 dages standby
holder ingen steder. Vi havde vores til opladning hver eneste aften, og
når batteriet bliver ældre, kan det let blive til to gange dagligt. Du
kommer til at have el-adapteren med dig i lommen, og så er det dog en
trøst, at den er så kompakt - ja faktisk den mindste, vi endnu har set."

- men det kan der jo være flere grunde til.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 07:36

> [...]
> trøst, at den er så kompakt - ja faktisk den mindste, vi endnu har set."
>
> - men det kan der jo være flere grunde til.

Tak for testen

MVH

Bo

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 23:40

> Er den hurtig i tasterne og generelt med bedre processor?

Ja, det er den. Menu-lag er stortset lig 0 nu, og den er altså superlækker
generelt i brugen. Jeg har min N95 nu på 2. døgn. Min tidligere N73 drev mig
til vanvid samme dag jeg fik den med lag, gåen-i-sort, osv. - men dette har
jeg ikke oplevet på min N95. Det skal endda tilføjes, at jeg (mis?)bruger
min telefon i en grad som kun ganske få. Jeg har været ALLE kroge igennem af
telefonen - og selv GPS-"modulet" (Kort) var jeg ganske tilfreds med. Den er
da lidt tid om at få signal ud i verdensrummet, men når først det kører,
oplevede jeg det som stabilt.

Den filmer video som jeg aldrig har set nogen mobiltelefon gøre før! 640x480
ved 30fps kan altså mærkes...

WLAN delen i den er jeg iøvrigt en flittig bruger af. Superlækkert med en
telefon der kan benytte éns trådløse netværk! (8mbit, og telefonen følger
egentlig meget godt med når jeg browser rundt på nettet)

BTW, opdaterede den i dag med Nokia Software Update. Worked like a charm!
Nok er N95 ikke på listen over understøttede telefoner, men Software Update
fandt da fint software til N95'eren, og opdaterede. (dog et stort DL, 100+
mb)

Jeg kan varmt anbefale den.

Troels