Der er ikke adgang til netværk?????
Fra : Mbe

Dato : 07-01-01 20:09

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har 2 com. der er forbundet til en switch, det fungeret fint, lige
indtil
1 com. fik en kæmpe hjerneblødning, og denne måtte genindstalleres.

Hvis jeg søger andre compuere på 1 com. så kan den godt finde 2 com.
men jeg kan ikke komme på 2 com. Den besked jeg får er "der er ikke adgang
til ......"
"Der er ingen fejlmeddelese tilgængelig"

Hvis jeg prøver igennem netværket, så få jeg følgnde fejl " Der er ikke
adgang til netværk"
"netværket er ikke tilgængeligt"

Men på 2 com. der er der ingen problemer, med at komme på 1 com.
Det er kun den ene vej det er galt.
Det skal lige siges at jeg intet har rørt på 2 com.

Jeg syntes at have prøvet alt. Så hjælp er kærkommen.

Begge maskine har win98

Med venlig hilsen
Martin

(Newbie)

Fra : Baalrud

Dato : 08-01-01 07:32

Hej Martin

Hvilken protokol bruger du??

Hvis TCP/IP så skal submasken være ens, og ip adressen må ikke være ens.

Du skal slå fil og udskriftsdeling til,
og være i samme Arbejdsgruppe.

Håber at dette kan hjælpe dig lidt ellers skriv...

Niels

Fra : N/A

Dato : 08-01-01 20:41

Fra : Baalrud

Dato : 08-01-01 20:41

Har du prøvet at pinge de to maskiner??

Ellers send en mail og du for mit nr. så kan jeg prøve at hjælp dig over
telefonen...

Niels