Flytte billeder fra Nokia 6610i til 7360
Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 11:42

HJÆLP!
Min datter har købt en ny Nokia 7360, men har en del billeder på sin
6610i'er som vi vilflytte.
Men...Hvordan gør man???
Begge telefoner er indstillet til MMS.
Jeg kan ikke få den til at overføre via infrarød
Mvh
Telemand

Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 11:47

"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men...Hvordan gør man???
> Begge telefoner er indstillet til MMS.
> Jeg kan ikke få den til at overføre via infrarød

Billederne skal flyttes fra Unotel til Telmore, men det er vel underordnet.
Telemand

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 12:38

> Billederne skal flyttes fra Unotel til Telmore, men det er vel
> underordnet.
> Telemand

Alt efter hvor mange billeder der er, kunne et datakabel vel være en god
løsning, og lade billederne flyve ind over PC'en først?

Troels

Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 12:47

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:462debfa$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Alt efter hvor mange billeder der er, kunne et datakabel vel være en god
> løsning, og lade billederne flyve ind over PC'en først?
>
> Troels

Tror desværre ikke lige jeg ligger inde med et datakabel til Nokia. Det er
nemlig mest datterens favorit-telefon.
Telemand>

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 12:51

> Tror desværre ikke lige jeg ligger inde med et datakabel til Nokia. Det er
> nemlig mest datterens favorit-telefon.
> Telemand>

Kan der ikke have fulgt et med til 7360'eren?

Troels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-07 12:50

Telemand skrev:

> Min datter har købt en ny Nokia 7360, men har en del billeder på sin
> 6610i'er som vi vilflytte.
> Men...Hvordan gør man?

På min mobil (SE K700) skal jeg vælge et billede og derefter
finde menupunktet "Send". Derved får jeg valget mellem bluetooth
og infrarød. Inden jeg går videre (eller før jeg begyndte at
vælge), skal jeg sørge for at modtagermobilen har aktiveret
bluetooth eller infrarød (hvad jeg nu vil bruge). Når jeg så
sender, går der et par sekunder, og så spørger modtagermobilen om
jeg vil have den fil der tilbydes.

Jeg har ikke haft problemer med det. Det er helt ligegyldigt
hvilken udbyder man har, for det er en ren apparat-operation.

MMS kan muligvis bruges, men det koster jo penge for hvert
billede.

--
Bertel

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 13:35

> MMS kan muligvis bruges, men det koster jo penge for hvert
> billede.

Ja men ikke antal billeder X MMS takst.

En MMS kan jo indeholde mere end 1 billede :)

Troels

Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 14:59

meddelelse news:462df96d$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Ja men ikke antal billeder X MMS takst.
>
> En MMS kan jo indeholde mere end 1 billede :)
>
> Troels

Desværre var der heller ikke datakabel med 7360'eren.

Jeg kender godt det punkt hvor man skal vælge infrarød eller bluetooth fra
Samsung, men 6610'eren spørger ikke.
Telemand

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-07 16:49

Telemand skrev:

> Jeg kender godt det punkt hvor man skal vælge infrarød eller bluetooth fra
> Samsung, men 6610'eren spørger ikke.

Med fare for at spørge for dumt:
Ved du at de to infrarøde sendere/modtagere skal kunne se
hinanden?

--
Bertel

Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 17:01

> Med fare for at spørge for dumt:
> Ved du at de to infrarøde sendere/modtagere skal kunne se
> [...]

Det ved jeg godt, men jeg får ikke chancen på 6610'eren for at vælge at
sende via infrarød, så jeg er lidt lost lige nu.
Telemand

Fra : Telemand

Dato : 24-04-07 20:24

> [...]
>
> Det ved jeg godt, men jeg får ikke chancen på 6610'eren for at vælge at
> sende via infrarød, så jeg er lidt lost lige nu.

Måtte bide i det sure æble og sende dem alle som MMS'er, men nu er det
gjort.
Tak for de forskellige tip.

Telemand