sendetilladelse
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-04-07 10:51

Hej med jer

Hvor lang tid går der cirka, fra jeg søger om kaldesignal og
sendetilladelse hos søfartsstyrelsen, til jeg får det? Tror der er gået
snart to uger nu, uden at jeg har hørt noget...

vh, Ole M
Stærkodder, Christianshavn

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-04-07 13:28

> Hvor lang tid går der cirka, fra jeg søger om kaldesignal og
> sendetilladelse hos søfartsstyrelsen, til jeg får det? Tror der er gået
> snart to uger nu, uden at jeg har hørt noget...

Soefartsstyrelsen (39 17 44 88) kunne fortælle at den bliver lavet på
mandag, så det er jo fino. Derudover kunne de fortælle at jeg automatisk
får tildelt et MMSI-nummer, selvom min nuværende radio ikke har DSC. Så
blev jeg det klogere.

vh

Ole

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-04-07 14:43

Hej Ole,

På dette link findes en del informationer om emnet radio ombord:

http://www.fritidssejler.dk/radio.htm

Mvh/Harding