Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Salg af billeder til United Bluff - pris ?
Fra : Erik D

Dato : 27-04-07 19:24

Hej Gruppe.

Jeg har solgt et par billeder til et firma i Canada (AldrichPears
Associates) som laver udstillinger.
I Las Vegas skal de lave en udstilling om "Sustainable Communities",
og til denne skulle de bl.a. bruge noget om fjernvarmesystemet i
København.
På Flickr.com fandt de så et par stykker af mine skud fra HC
Ørstedværket (lavet i arbejdstiden forstås).
De downloader i fuld opløsning og trykker selv papirkopierne, så der
er ikke noget arbejde i det for mig.
Hvis de blot havde downloaded billederne uden at fortælle det til mig,
havde jeg jo aldrig opdaget noget, men de tilbød selv 100 canadiske
dollars pr. stk, og jeg har netop faxet regningen.
Er det ikke en OK pris ?

Erik

Fra : E.M.

Dato : 30-04-07 18:47

"Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ved ikke om det er en ok pris, men jeg ville være ovenud tilfreds

Mvh. E.M.

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 30-04-07 19:18

Hej Erik.

Priser er vist helt ok. Grunden til at de ikke bare downloader det og så
ikke fortæller dig om det, er at hvis nu du på en eller anden måde fik
besked om at dine billeder var en del af en udstilling og at de har glemt at
få din tilladelse, ja så ville du have mulighed for at sagsøge dem for et
beløb der var 1000 gange stører, samt evt., andel i salg som dit billede har
bidraget til eller ligendene.

Men tillykke med det.